Nekromanti (BIDRAG) Nattdjur

Rickard

Urverk speldesign
<center><table width="95%"><tbody><tr><td>
<p align="right">När natten faller på.
Individer, visar sitt rätta jag.
När natten blir grå.
Jaget, förblir dolt för ett tag.
Allting hända... mitt ibland oss.

Vampire: The Masquerade
- fast med ninjor</p></td></tr></tbody></table></center>
/Han som mest postade logan för skojs skull

Muggas

Hero
Lite feedback:

Systemet är nyskapande och ett av de snabbaste och intuitivaste jag sett. Det enkla sättet du behandlar färdigheter och skador på uppmuntrar till egna initiativ och godtyckliga bedömanden som ändå håller sig inom ramen för regelverket. Textens storlek är uppfriskande, då de flesta dogmabidragen lider av ett alltför litet typsnitt (även om de i övrigt kan vara bra rent innehållsmässigt). Abstraktionen till trots så känns det ändå välbalanserat och utmanande. Nattdjuren hade jag dock velat veta lite mer om, men din filosofiska linje antar jag dels beror på dogmaformatets begränsningar och dels på att du kanske ville satsa på en inriktning som tvingar spelare att manifestera sina egna tolkningar av dina filosofiska (och stämningsfulla) utläggningar. En annan grej jag saknar är rollformulär, även om det egentligen räcker med ett tomt papper och penna.

Annars, bra jobbat. Ett av de bättre systemen jag sett, samman med ett schysst koncept som ger mersmak.

Du får :gremcool: :gremcool: :gremcool: :gremcool: där femman inte är långt borta... :gremsmile:

Rickard

Urverk speldesign
Rollformuläret

Åh, skitbra att du sade det där om rollformuläret.. Det är ju rätt viktigt att jag har med det, eftersom Levnadsstandard och Minskat Sömnbehov annars kan glömmas bort om man bara skriver det på ett normalt papper.. Jag fick slänga ihop något lite snabbt i Open Office.. Troberg, det ska med i bidraget..

/Han som förvisso redan gjort ett formulär för ett halvår sedan i Excel