Alltså, eftersom den nya bilden har samma filnamn som den gamla kommer din webbläsare att tro att det är den gamla bilden och visa den som den har i cachen.
Tyvärr ett vanligt problem som det är svårt att göra något åt. Man kan inte sätta no-cache på bilder...
Rensar du cachen, eller håller ner skift-tangenten när du klickar på Uppdatera så kommer den nya bilden att visas.
Men det var för att jag bifogade den och använde en internetadress.. Grejen var att jag inte kunde lägga upp den direkt från hårddisken i kontrollpanelen.
Tills någon bevisar något annat tror jag att alla misslyckade försök att ladda upp en bild enbart beror på att den gamla bilden fortfarande visas från cachen.
Det var precis likadant för mig, som Arvidos beskriver också. När jag länkade till en internetadress så funkade det utmärkt, men innan, när jag försökte ladda upp en bild funkade det inte.
Och du provade att tömma din cache? Eftersom bilden man laddar upp får samma filnamn som den gamla bilden så tror browsern att det fortfarande är den gamla filen och visar den från cachen istället. För att åtgärda detta håller man nere skift-tangenten samtidigt som man klickar på Uppdatera knappen, eller så kan man trycka skift-F5, eller så kan man gå in på inställningarna och leta reda på stället där man rensar cachen.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.