Nekromanti Bild på sig själv

Feuflux

omjonasson.se
Puh, det enda jag läst (känns det som) på rollspelsforumet på sistone är bråket om betyg, här kommer lite variation.

Har försökt att få in en bild på mig själv att visas med inlägget som en massa andra har. Bilden finns på http://hem.passagen.se/xeno33/haha.jpg och är som alla kan se inte i närheten av 80*80 pixlar. Jag lyckades lägga till den iaf (blev liten som f*n), men nu har den försvunnit igen och man ser ingen bild alls vid mina inlägg. Måste jag krympa bilden manuellt och länka till den igen för att det ska funka?

Krille

Super Moderator
" Bilden finns på http://hem.passagen.se/ xeno33/haha.jpg och är som alla kan se..."

Tyvärr!

Du har försökt att ladda en sida som inte finns på Passagens medlemsservrar. Detta kan bero på någon av följande anledningar:
Till att börja med, det finns ett antal webbservrar som inte tillåter en att referera till en fil utifrån. Jag misstänker att Passagen är en av dem. Således kan jag inte se ett jota, så jag tror att det är det som är problemet.

Som svar på din fråga: du behöver inte krympa bilden, men då krymps den av webbläsaren till 80x80 pixlar vare sig du vill eller inte. Mitt råd är att göra en färdigkrympt bild och lägga den på en webbserver som tillåter referens utifrån.

Det är nåt fel på adressen.
"Ledsen, sidan du sökt efter finns inte längre på passagen"-meddelandet dök upp när jag skulle kolla den.

/Black Dwarf, glad åt ny diskussion, även om den inte är så krävande.

P|uT0NiUm

Swashbuckler
"Mitt råd är att göra en färdigkrympt bild och lägga den på en webbserver som tillåter referens utifrån."

... för annars blir bilden jätteful med pixlar stora som sockerbitar... (så har du en anledning att krympa den på förväg också)

Feuflux

omjonasson.se
"Ledsen, sidan du sökt efter finns inte längre på passagen"-meddelandet dök upp när jag skulle kolla den.

Så när du försöker kolla på bilden så får du upp det där? Jag kan se den iaf..... Får se vad jag kan göra at saken då.

Nehe, nu kan jag se den igen.... skumt.

Krille

Super Moderator
"Så när du försöker kolla på bilden så får du upp det där? Jag kan se den iaf..."

Förmodligen för att webbläsaren redan har den i cachen och därför inte ens försöker hämta den från Passagen, alternativt har den i cachen och nekas hämta bilden från Passagen och visar bilden i cachen istället.

Troberg

Sinister eater
Du ska krympa bilden själv. Oavsett om webbrowsern krymper den eller inte så måste den laddas ner och jag har ingen lust att ladda ner jättebilder över min pissiga ADSL bara för att få dem krympta till en skalbagges storlek.

Rekordet jag sett var en website där man som thumbnails lagt upp de stora bilderna men skalat dem i visningen...

Det är en fråga om hyfs!

Feuflux

omjonasson.se
Du ska krympa bilden själv. Oavsett om webbrowsern krymper den eller inte så måste den laddas ner och jag har ingen lust att ladda ner jättebilder över min pissiga ADSL bara för att få dem krympta till en skalbagges storlek.
Det är en fråga om hyfs!

Förlåt för att jag inte har hyfs då! :gremsmile:
Men nu är bilden krympt.

Troberg

Sinister eater
Förlåt för att jag inte har hyfs då!
Ingen fara. Jag var bara lite smågrinig för att jag drabbats nåt så hiskeligt av problemet i ett annat sammanhang (när det är 10 MB på en sida sum skulle kunnat vara 100 kB blir man lite pissed...). Ibland önskar man att webnissar kunde testat sina siter över en slö lina på en maskin utan flash och annat elände installerat och java & ActiveX avstängt...

Hoppas du inte tog illa upp. Det lät lite hårdare än vad jag menade.

Feuflux

omjonasson.se
Hoppas du inte tog illa upp. Det lät lite hårdare än vad jag menade.

Nejnej, tog inte illa upp alls. Du får ju inte skippa smileyn när du citerar mig...