Nekromanti Bildarkiv..

Johan K

Gammal & dryg
Satt är & tänkte lite om bilder & sådant.
För min del så skulle jag tycka att det vore sådär lite småskoj om det kunde finnas ett bildarkiv på diverse olika aktiviteter som är i samband med wrnu. Som t. ex forumträffar, wrnu-födelsedagar, konvent & sådant..
Finns det nått intresse för detta ? Gör det att fixa rent kodningsmässigt ? Eller blir det för "tungt" för servern ?¨

/ Johan K, som gilalr bilder & attt fotograferai största allmänhet..

Gardener

Champion
Tekniskt sätt är det inga större problem att ordna om det finns intresse. Så det är väl bara att göra sig hörd här i tråden eller nåt om man tycker det är en bra ide så kan vi ta upp det i redaktionen.

Organ

Out of time, out of mind
Skitbra idé! Jag är övertygad om att det, i denna tidsålder av digitala kameror, redan finns en UPPSJÖ av bilder från diverse wrnu-relaterade tillställningar. Heck, t.o.m. jag har ett gäng jag skulle kunna bidra med.

/Anders

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Håller med [NT]

Jag hatar "håller med NT"-inlägg, men här är det faktiskt befogat eftersom Gardener ville se hur många som gillade idén.

<font size="7"> - VULF! </font size>

Feuflux

omjonasson.se
Gillar också idén

Jag är övertygad om att det, i denna tidsålder av digitala kameror, redan finns en UPPSJÖ av bilder från diverse wrnu-relaterade tillställningar.

Tja, till fulevangeliet så snodde jag bilder på folk från gothconfoton, linconfoton (hmm, nä, men jag hade foton därifrån), forumskalaset, linköpingsträffen, folks irc-bilder samt i specialfallet w176 leta upp en bild på henne från den där lajvsidan jag glömt vad den hette. Så det finns hur som helt drösvis med bilder på folk.

Sen ser jag gärna en fotokommenterarkommité också eftersom roliga/trevliga bildtexter är det bästa sedan färdigskivat bröd.

På tal om fulevangeliet så borde jag egentligen göra om bilderna där så att de får plats i bredd... :gremtongue:

Ulfgeir

Swashbuckler
Instämmer, det skulle vara en kanon-idé. Och kanske till och med skulle göra det lättare att se hur folk verkligen ser ut då de hamnar på samma ställe..

/Ulfgeir

Rickard

Urverk speldesign
Skulle även vara kul om personen som laddade upp fotona kunde slänga dit bildtitlar och en liten beskrivning, samt att andra kan kommentera bilden..

/Han som tycker bildslumpning vore kul också

Johan K

Gammal & dryg
Jo, det vore ju åxå smidigt. Lite kul att läsa var/när/vad som händer när bilden togs..
Hoppas att det går att genomflöra den här idén

/ Johan K, som gjärna hjälper till ifall det behövs bågon hjälp med bildbanken !