Rymdhamster
ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Appråpå bilder av Jesus som inte är Jesus så är det här en staty baserad på turinsvepningen (som är typ 1300 yngre än Jesus, give or take):
Ja, det blev ju lite märklig trådflyttning från den här tråden http://www.rollspel.nu/threads/historiska-personer-som-inte-är-vem-de-ser-ut-att-vara.78792/ Tyckte själva att det var On Topic att Jesus sannolikt såg ut typ så här (ovan), och inte så här(nedan):View attachment 8273
Guds Son, Jesus från Nazareth, i all sin prakt!
nejdet är en tavla som hetter echo homo som är ritad på kanske 2000 talet ek.r. det är inte ett fotografi för det fanns inga såna då när jessus levde i gallien
Jag skrev ett förtydligande av det i trådstarten. Hoppas det är okej.Ps. Jag har alltså inte skapat en tråd för att visa en bild av Jesus...
Parafraserat eller kanske till och med plagierat elevernas uppsatser!? Skandal Vimes, skandal!jesus gjord också en massa mirackel även om alla inte är sanna kanske, man kan läsa om det i bibeln som kanske är en bok ni hört talas om? många av dom tidiga kristena var judar och slavar som inte fick vara mef och dyrka dem rommerska gudorna som zeuz, jupiter och Mars. därför blev det en mycket stor religion på medeltidden. vår tidräkning utgår från år 0 då jesus kristus föddes i ett stall, det är därför man säger ekr (=efter kristus). så tex året 2022 är 2000 och 22 år efte rdå.
Jag får intrycket att Vimes lämnat sin dator med wrnu öppet och inloggad, och att det är hans barn vid tangentbordet.Parafraserat eller kanske till och med plagierat elevernas uppsatser!? Skandal Vimes, skandal!
Fast så liten? Eller är det Johannes som är väldigt storväxt ?
I en del konst för så användes ju storleken på personerna för att visa hur viktiga de var om jag förstått det rätt...Fast så liten? Eller är det Johannes som är väldigt storväxt ?
Vimes, är du... ok?nejdet är en tavla som hetter echo homo som är ritad på kanske 2000 talet ek.r. det är inte ett fotografi för det fanns inga såna då när jessus levde i gallien
Fast det där är lite av en halmgubbe; som vi sett i tråden så tenderar framställningar av Jesus att presentera honom som om han hade varit från konstnärens omgivning. Så blek blond och blåögd i norden och England, svart, mörkögd och med krulligt hår i Etiopien.Det är en bild på hur Jesus troligen såg ut när det begav sig. Inte blond och blåögd som vi ofta framställer honom.
Har någon en blid av Jesus som blondin? För det verkar för mig att han är brunnet på de flesta avbildningar jag har sett, följt av svarthårig.Så blek blond och blåögd i norden