Nekromanti Bilder från Evangelionspelfilmen

Dofhjort

Veteran
Jag är en idiot

Såja, nu har jag sett hela serien från början. Dessutom har jag läst ett par analyser och lite annat gunk för att förstå lite mer. Och jag hade fel.

Det är inte bara stora ögon och fula robotar. Det finns en hel massa annat också. Och då menar jag inte bara dålig musik, utan saker som faktiskt är bra. Riktigt jävla bra.

Bunny

Crazy like a fool
Re: Blåckbusstur

"Det du beskriver låter mer som David Lynch i mina ögon. I.e, tomt flumm utan tolkningsbar innebörd."

Nu är du ute och cyklar, kompis. David Lynch är fullkomligt enastående, och det finns alltid en innebörd i hans flumm. Han har också metoder att ifrågasätta vårt sätt att se film, och filmens möjligheter som medium, som jag uppskattar någonting oerhört.

Superlativerna haglar, som du ser. Vill du diskutera Mr. Lynch så är jag gärna med på det, men någon annan stans vore då passande. Frågan är var...

"Jag tycker Shinji är en utmärkt karaktär, men faktum kvarstår ju att slutet på NGE framförallt är en resa i hans psyke. Kan man inte alls relatera till det förstår jag att man tycker NGE är dåligt."

Bra poäng. Shinji är en djupbottnad personlighet som verkligen lyfter serien. Ett Evangelion utan honom skulle jag se som ganska menlös.