Nekromanti Bilder som förtjänar ett rollspel

Eksem

Champion
Kan inte nån av er bara göra typ Changeling eller Nobilis som de spelen borde ha varit? Som, en remix på Millennium? Millennium by gaslight?

Eller göra en Polaris-kopia på svenska?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Om Millennium

Som, en remix på Millennium? Millennium by gaslight?
En remix av Millennium är på gång, men jag kommer att rita bilderna till det själv. Och det är inget så radikalt som en ny setting, bara ett modifierat och förenklat regelsystem, större konsekvens och förhoppningsvis mer utrymme för spelarnas egen fantasi.

/tobias

Eksem

Champion
Re: Om Millennium

Jag känner att du har fått lite hybris efter hyllningarna av Supergänget. Jag äger en Kaleidoskop-produkt, och anser mig därmed vara en del av fanbasen, och jag kräver därmed inflytande. Ge mig Millennium by Gaslight!

Ahem. Förlåt för det där. Kommer nya Millennium finnas på Lulu sen?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Väldigt häftiga bilder, men jag har svårt att föreställa mig somliga av dem i ett rollspel, speciellt den med mannen som har en penis i samma storlek som en kakelugn. :gremwink:

/tobias

Gurgeh

The Player of Games
Staff member

Jag äger en Kaleidoskop-produkt, och anser mig därmed vara en del av fanbasen, och jag kräver därmed inflytande.
Du tillhör inte fanbasen så länge du inte cosplayat som Kapten Sverige i en hemmasydd dräkt. :gremwink:

Kommer nya Millennium finnas på Lulu sen?
Det kommer det definitivt att göra när det blir klart. När det är har jag ingen aning om just nu.

/tobias

Eksem

Champion

"Du tillhör inte fanbasen så länge du inte cosplayat som Kapten Sverige i en hemmasydd dräkt"

O RLY?

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Kan inte nån av er bara göra typ Changeling eller Nobilis som de spelen borde ha varit?"

Hur borde "Changeling" och "Nobilis" varit då?

walium

Ganska töntig, faktiskt
"Väldigt häftiga bilder, men jag har svårt att föreställa mig somliga av dem i ett rollspel, speciellt den med mannen som har en penis i samma storlek som en kakelugn."

Det saknas ett bra sexrollspel för vuxna. Om vi dessutom smickrar våra potentiella köpare, som mestadels kommer att vara män med betydligt blygsammare penisar, så borde det vara en given succé. :gremgrin:

Eksem

Champion
Utan att orka utveckla saken mer så lider regelsystemen lite av att de inte är i så bra synk med spelvärlden. Särskilt Nobilis har en tendens där häftighetspoängen, som vi kan kalla dem, snabbt tar slut; och då kan man inte göra häftiga saker längre. Då försvinner ju poängen med spelet rätt fort, och man måste göra en massa Tråkiga Saker för att få tillbaka sina häftighetspoäng.

Typ som om man spelade ett sagoväsen i ett spel, som kan en massa roliga trick. Då vore det inte så bra speldesign om man fick slut på de roliga tricken mot spelomgångens slut.

Rickard

Urverk speldesign
Jag hade faktiskt tänkt att ha art nouveau ("modegrej" mellan 1890-1905) som stil i Ljus och Lykta, blandat med art deco (1920-1930). Det bästa är att i princip allt detta är inte längre skyddat av upphovsrätten, så man kan använda detta friskt. Jag gillar just den snirkliga formen som exempelvis jugendstilen använder sig av och jag får tacka för inspirationskällan, även om jag nog inte kan använda bilderna rakt av. Ljus och Lykta är tänkt att vara varm och växande medan den här stilen är rätt minimalistisk och därmed stel och kall. Den är dock flödande och det är just detta som jag ska ta med mig.

/Han som gör ytterligare ett "det här har mitt rollspel"-inlägg

Arfert

Facit
Han är cool, äger ett ex av Le Morte d'Arthur som han har illustrerat... Köpte det på British Museum nångång sent 80-tal..

walium

Ganska töntig, faktiskt
Flyttad ifrån Kaleidoskopforumet

Det var själviskt av mig att stoppa in den här tråden på Kaleidoskopforumet och nekar alla kreativa människor att delta i den. Skäms på mig! :gremblush:

Johan K

Gammal & dryg
Well, efter att ha tittat på dessa bilder & sedan tittat på dem igen.. Så vette katten om det är min kopp thé alltså..
Vet inte varför, men de fastnar inte alls för mitt tyckande. De är lite väl udda för att jag ska gilla dem..

jens

Veteran
I så fall får du kolla in den här glade snubben:

Doré:
http://images.google.com/images?hl=en&q=dor%C3%A9&um=1&ie=UTF-8

Detta är ju mestadels hans bilder som skulle illustrera Dantes Inferno, men hans snyggaste är en samling till London, A Pilgrimage (som SF bokhandeln hade och sålde vill jag minnas (det var där jag köpte min :gremwink: )

Får man föreslå bilderna från Daniel Johnston annars... vet inte vad dom skulle passa till men med tanke på målaren (som också skriver låtar) så vore ju sinnessjukdom ett passande tema?
http://images.google.com/images?um=1&amp...G=Search+Images

Försöker lite vilt fixa till ett spel baserat på just dom bilderna på min kladdblogg för spel ...