Nekromanti Bilder till Kontinuum

Telash

Swordsman
Nu finns några bilder som ska vara med i rollspelet på nätet.
I kontinuum kan man välja mellan 14 olika grundläggande mentaliteter (istället för arketyper), alla kommer ha en egen lite komisk bild. Spelet är ganska dystert och otäckt annars, bilderna fungerar som kontrast, som i exempelvis fallout.

Bilderna finns på lovisaillustration.blogg.se

solvebring

Superhero
Jag vet inte vad du söker för stämning med det här spelet?
Jag kan bara säga att illustrationerna är helt okej. De är trevliga och jag gillar den annorlunda stilen på dem. Fast de signalerar inte rollspel till mig (fast då vet jag som sagt inte vad du tänkt dig). Det känns mer som något från Galago eller som något illustrerat till en tjejtidning eller en serie i med lite Nemi-anda.

... Nåväl, ta hänsyn till att jag inte vet så mycket om ditt spel. Jag har nog missat flera av trådarna. Sedan vill jag inte låta orättvis. Jag talar bara utifrån vad bilderna signalerar till mig och vad den stilen får mig att tänka på.

Telash

Swordsman
Jag är fullt medveten om att de inte är typiska rollspelsbilder. Men jag tror även vi har delade åsikter om det, jag ser det som någonting positivt.
Bilderna är gjorda efter mina instruktioner.

Sen vet jag inte om du har missat vad just dessa bilder illustrerar. De är stereotypiska illustrationer av de olika mentaliteterna rollpersonen kan ha.
Tanken inspirerades av fallout, ett ganska hemskt spel som fick liknande humoristiska inslag med den lilla gubben som illustrerade saker på bland annat pip boy:en.

Tack för feedback :gremsmile:

EDIT: Sen är det inte att förglömma, att Kontinuum har en kvinnlig illustratör, de flesta rollspel har väl vad jag vet fortfarande manliga illustratörer. Skillnaden brukar synas ganska tydligt.

Arfert

Facit
Jag gillar illustrationerna, men får snarare lust att skriva ett rollspel som passar till stämningen i dem... som inte direkt är Fallout... but that's just me.

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Jag tycker bilderna är helt okej. De är annorlunda och sticker ut. Tror det kan tilltala en bredare målgrupp också.

Arfert said:
Jag gillar illustrationerna, men får snarare lust att skriva ett rollspel som passar till stämningen i dem... som inte direkt är Fallout... but that's just me.
Fast jag kan inte säga att jag tycker Kontinuum verkar vara ett rollspel som är i samma genre som Fallout alls. Jag har ett annat intryck, alltså mer modern nutid. Men, men...

Telash

Swordsman
Det är riktigt att Kontinuum inte är som fallout, inte det minsta.

Men idén till bilderna, deras satir kontra tragedin i själva spelet, tog jag ifrån fallout.