Nekromanti Bilder

Zadrith

Hero
Nu har jag till slut fått upp mitt bildgalleri på ett reklamfritt ställe och jag ska nu fortsätta med att flytta alla mina andra sidor (eller i alla fall de som jag orkar underhålla fortsättningsvis). Det frågas med jämna mellanrum efter illustrationer här och hittar du något som passar så är det fritt fram att använda det. Det går även bra att beställa bilder av mig. adressen till det nya galleriet är: http://web.comhem.se/~u46506947/zg/
Hoppas det finns något där som någon kan ha någon glädje av för det är alltid kul när det man gör kommer till nytta.

Troberg

Sinister eater
Jäkligt snyggt!

Poser och Bryce? Vilka versioner? Jag har aldrig lyckats få till så bra resultat själv med de verktygen (egentligen bara Poser, eftersom Bryce inte funkar med min multimonitorkonfiguration (det går liksom inte att arbeta med arbetsytan precis i skarven mellan två skärmar...)). Jag har lyckats få "rätt bra", men inte "snudd på fotorealism".

Hade de passat bättre i tema och utskrivbarhet (maffiga solnedgångar och sånt är svåra att skriva ut bra, gråskalor eller svartvitt är betydligt enklare) så hade jag snott dem direkt till Generica.

tdh

Swordsman
Fina bilder, flera är riktigt bra. :gremsmile:

Dessutom en rejäl eloge för att du erbjuder dem gratis till hobbyspelsmakare, det tycker jag är fint gjort eftersom många kämpar med sina spel och ser hur mycket trevligare de skulle bli om de hade bilder...

Bra jobbat!

Zadrith

Hero
Alla från drakarna och framåt är gjorda enbart med Poser 5 och lite tillfixning i Photoshop. De äldre är gjort i fallande versioner av de båda programmen men mer exakt än så kan jag tyvärr inte vara.

Vill du göra om dem till gråskala för att använda dem så är det fritt fram och är det något särskilt motiv du är ute efter så kanske jag kan få ihop någonting. Jag tar gärna emot beställningar eftersom jag tvingas utveckla mina kunskaper om programmen varje gång jag måste jobba mot ett i förväg fastställt mål annars blir det lätt att man använder de tekniker man kan tills man får ihop något snyggt.

Troberg

Sinister eater
Alla från drakarna och framåt är gjorda enbart med Poser 5 och lite tillfixning i Photoshop. De äldre är gjort i fallande versioner av de båda programmen men mer exakt än så kan jag tyvärr inte vara.
OK, själv började jag med Poser 3 (som jag fick köpa till fullpris), skaffade fyran mindre än två månader senare då den släppts (och fick betala fullpris där också!) och lät internets magi förse mig med femman. Jag har dock aldrig riktigt fastnat för femman, den är helt klart mer kapabel, men saknar fyrans enkelhet.

Vill du göra om dem till gråskala för att använda dem så är det fritt fram och är det något särskilt motiv du är ute efter så kanske jag kan få ihop någonting. Jag tar gärna emot beställningar eftersom jag tvingas utveckla mina kunskaper om programmen varje gång jag måste jobba mot ett i förväg fastställt mål annars blir det lätt att man använder de tekniker man kan tills man får ihop något snyggt.
Tyvärr räcker det inte med att göra gråskala av dem, ska man skriva ut dem så måste man ha mer kontrast. Det är inte lätt att beställa heller, eftersom jag inte vet vad jag vill ha.

Jag har en ide som jag kanske ska testa med små händelser i ytan nere i sidfoten i form av svarta siluetter. Varje sida skulle ha en "strip", och varje händelse skulle utspela sig över en handfull sidor eller så. Tex två cowboys som duellerar, fäktande musketörer, riddare till häst som möter varandra, deckare med ficklampa, lönnmördare smyger upp bakom en ovetande person, femme fatal som under en kyss förgiftar en drink, grottmän som slåss mot mammut, gangsters med tommyguns, stormande WW2-soldater, gladiatorer och så vidare. Ett sätt att göra varje sida intressant och distinkt. Eftersom jag bara ska ha en siluett i ganska liten skala så borde Poser vara kvickt för att fixa det (man använder alphakanalen för att göra siluetten), man behöver inte jobba en massa på detaljer. Största jobbet är nog att fixa in alla bilderna i dokumentet, åtminstone så länge som eländet ligger i Word...

Erufailon

Swordsman

Zadrith

Hero
Tror inte att jag orka engagera mig på fler ställen på nätet just nu men jag gillade flera av dina bilder skarpt.
Dessutom ett stort tack för länken till programmet verkar användbart för att skapa bakgrunder.

Johan K

Gammal & dryg
Intwe illa alls måste jag säga !!
Alltid kul att se andras alster, speciellt då en annan är en toptal n00b på att göra sådana bilder..
Ännu trevligare är ju att du ha dem till allmänt förfogande, vilket är lite ovanligt känns det som.

Troberg

Sinister eater
Dessutom ett stort tack för länken till programmet verkar användbart för att skapa bakgrunder.
Jag kan gå i god för Terragen. Det är skitenkelt att få vettiga resultat. Dessutom så är det helt suveränt på att göra riktigt feta solnedgångar och vatten!

Jarl

Hero
Måste man inte fixa en hel del för att undvika den där "terränggererings"-looken som många landskapsbilder brukar lida av? Eller det kanske går lätt att fixa till i PS?

Troberg

Sinister eater
Måste man inte fixa en hel del för att undvika den där "terränggererings"-looken som många landskapsbilder brukar lida av? Eller det kanske går lätt att fixa till i PS?
Det har naturligtvis vissa typer av terräng som det är bättre på än andra, men ofta klarar man sig utan efterarbete eller med bara ett lätt blur-filter.

Zadrith

Hero
När vi ändå diskuterar hjälpmedel för att göra Rollspelsbilder så såg jag att Daz3D har ett gratisprogram som tydligen ska fungera bra till att göra bilder av den typen jag gör. Och då ingår det även ett par modeller om jag förstått det hela rätt.
http://www.daz3d.com/studio/

Troberg

Sinister eater
När vi ändå diskuterar hjälpmedel för att göra Rollspelsbilder så såg jag att Daz3D har ett gratisprogram som tydligen ska fungera bra till att göra bilder av den typen jag gör.
Det förklarar varför jag idag fick ett mail med en FUD-missil från Curiouslabs om att Poser 6 är på gång...

Dimfrost

Special Circumstances
Ja, det var riktigt grymt faktiskt. Jag lyckades slänga ihop en snygg bild på en halvtimme trots att jag aldrig sysslap med 3D-modellering förut. Tack för tipset!

/Dimfrost

Troberg

Sinister eater
Ja, det var riktigt grymt faktiskt. Jag lyckades slänga ihop en snygg bild på en halvtimme trots att jag aldrig sysslap med 3D-modellering förut. Tack för tipset!
Jo, prova med solnedgångar, mer rejält höjd haze, atmosphere particles och corona (Kan inte köra programmet just nu, så jag tar namnen på inställningarna ur huvudet. Bara kör upp alla solinställningarna rejält.) och lite typsika lätta kvällsmoln på en strand i motljus. Instant tropical sunset (efter en stunds renderande), fattas bara kokosnötsdrinken med parasoll i serverad av hula-hula-flickor i bastkjol.

Men nu får vi nog lämna ämnet innan vi får smisk för att vi lämnat det ämne vi inte förväntas lämna.

Dimfrost

Special Circumstances
Äh, ämnet är ju ändå dött. Dessutom har jag svårt att ta uppmaningar att sluta vara OT på allvar om de kommer från dig... :gremsmile:

Vad jag tänkte fråga var: är det någon som känner till något liknande (helst gratis) program för att rendera stadslandskap?

/Dimfrost

Troberg

Sinister eater
Vad jag tänkte fråga var: är det någon som känner till något liknande (helst gratis) program för att rendera stadslandskap?
SimCity?

Jag har själv letat efter ett sånt program, men det närmaste jag kommit är 3D-modeller att själv bygga med i andra program. Sök på "dystopia" på www.renderosity.com (jag vet inte om den finns kvar där, jag kan inte kolla för att de kickade mig för att jag ifrågasatte prissättningen på Poser...), den är rätt så läcker.

Zadrith

Hero
Första beställningen levererad

Den första och enda bildbeställningen jag fick har resulterat i en färdig bild. Den är inte riktigt i enlighet med beskrivningen (som var ganska vag) så jag vet inte om han som beställde den blir nöjd eller om jag ska plocka upp den en gång till för modifiering. Bilden finns nu att betrakta i galleriet:
http://web.comhem.se/~u46506947/zg/
Det är för övrigt bilden med killen med automatpistolen. Dessutom har jag lagt upp två andra bilder som jag gjort åt mig själv.
Slutligen innebär det att jag är öppen för nya beställningar om det är någon som vill ha en rollperson eller någon annan figur porträtterad.