Nekromanti Billig Imp Armé

Här har ni stommen i min framtida Imperial Guard armé.

Som ni ser är det British Airbourne soldater ur Red Devils som kommer utgöra min luftburna styrka. Jag kommer döpa om dem till Red Eagles om jag inte kommer på en bättre idé. De kommer att gå som Elysian guard. De återfinns i en Imperial Armour bok som jag inte minns nummret på just nu. Kan det vara volym 4?

De kommer att flygas in i minst 4 st Valkyrior och ha flygunderstöd utav 1-2 st Vultures .
Övrigt understöd kommer bestå av 1-2 st Sentinels.
Pretty awesome!

Billigt är förstås en fråga om vad man anser är billigt. Men att köpa ett paket med 19 soldater för 260 kr i jämförelse med GWs överpris på 190 kr för 10 soldater. Och då vill jag inte ens tänka på vad armén skulle kosta om jag körde på prylar från Forge World.

Det enda jag funderar på nu är färgschema. Ska de heta Red Eagles så blir det självklart en röd basker. Men vad med fältuniformen? Ska den vara grå, brun, grön eller rentav svart?
Vad blir snyggast och vad får folk att inte tänka "åh det är brittiska fallskärmsjägare" så fort jag ställer upp dem på spelbordet?
Vapen kommer att förbli vanliga WW 2 vapen då GWs vapen är överdimensionerade och inte kommer att sitta bra på de här figurerna. Det stör mig inte det minsta då det finns vapen av så extremt många typer i 40K universumet.

Skulle ni störa er på detta? Hur skulle ni lösa det? Konvertera 40 figurer?

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Draugen said:
Vapen kommer att förbli vanliga WW 2 vapen då GWs vapen är överdimensionerade och inte kommer att sitta bra på de här figurerna. Det stör mig inte det minsta då det finns vapen av så extremt många typer i 40K universumet.

Skulle ni störa er på detta?
Ja, jag skulle nog störa mig på att du körde med WW2-vapen. Jag brukar inte vara gnällig och alltid åberopa WYSIWYG, men om en hel armé har annorlunda vapen mot hur de normalt ser ut skulle jag tycka det var rätt jobbigt. Du kanske kan komma undan med att låta vanliga karbiner vara lasguns och bazookas vara missile launchers (om du monterar dem på större baser, med två figurer på), men när det börjar dyka upp varianter av meltavapen, boltguns, plasmagevär, flamers etc. så blir det väldigt, väldigt omständligt för din motståndare att hålla koll på vad som är vad.

Visst, för dig är det inga problem, men motståndaren har inte tid att sätta sig in i varenda "count as" som du stoppat in i din armé.

Förväntade mig något liknade svar. :gremsmile:

Alla special weapons som melta, plasma och flamer kommer jag att konvertera of course.
Heavy support kommer att vara en Engelsk kulspruta som är bemannad av 3 pers! Mortars är mortars of course.

Så, mer resonligt då? :gremsmile:

Vitulv

Draugen said:
Förväntade mig något liknade svar. :gremsmile:

Alla special weapons som melta, plasma och flamer kommer jag att konvertera of course.
Heavy support kommer att vara en Engelsk kulspruta som är bemannad av 3 pers! Mortars är mortars of course.

Så, mer resonligt då? :gremsmile:
Ja, mycket mer resonligt :gremsmile:

Kommer kulsprutan att räknas som en heavy stubber? I så fall funkar det utmärkt (stubbern är ju ändå en kopia av en browning .50 cal).

Yepp, det blir nog att räkna som en heavy stubber! :gremsmile:

Sen så kommer jag nog att göra en standard modning i greenstuff som jag kan sätta på de flesta vapnen som gör att de får ett något annorlunda utseende och för bort tankarna från WW 2 vapen.

Så, bra eller anus?

Vitulv

Draugen said:
Yepp, det blir nog att räkna som en heavy stubber! :gremsmile:

Sen så kommer jag nog att göra en standard modning i greenstuff som jag kan sätta på de flesta vapnen som gör att de får ett något annorlunda utseende och för bort tankarna från WW 2 vapen.

Så, bra eller anus?
Bra. Även om imp guard är väldigt mycket europeiskt nittonhundratal är det schysst med enklare konverteringar där man ser att det handlar om 40K Sci-Fi. Anakronismerna är ju en del av charmen.

!Paxen

Swashbuckler
Då jag själv har börjat starta på att måla imps så tycker jag att det är intressant. Vitulv har i princip sagt vad jag också tycker ang konvert, så nu väntar jag bara på att få se dom jävlarna :gremsmile:

Vitulv

Draugen said:
Absolut.

Vilken typ av konverteringar skulle du göra om man får vara lite nyfiken?
Ganska subtila sådana. Bara genom att stoppa in lite högteknologiska vapen så får man bort känslan av nittonhundratalshistoria. Eventuellt lite cybernetiska proteser och headsets. Jag skulle nog försöka klämma på gubbarna lite rustning också (flak armour).

Jag funderar på att ordna lite fetare magasin samt längre/annorlunda pipor åt deras gevär, samt måla vapnen i en andra färger än metal/trä. Eventuellt ordna ljuddämpare åt en del av dem också.

Att skära/klippa bort orginalen tror jag inte är optimalt, så det låter jag bli tror jag.
Återstår att se hur jag gör. Men det blir något åt det hållet i vart fall.
Kommer göra beställningen senare i sommare. Koncentrerar mig på Dark Eldar släppen som kommer nu i Juni istället. :gremlaugh:

Vilka av följande vapen ska man köra med då är frågan?

Dessa eller dessa?

De här här kommer jag använda som sniperbössor

Och frågan är om det kommer se helt stört ut med heroic vapen på true 28 mm?