Nekromanti Billiga mysteriespel/spökhus!

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jag måste bara passa på att tipsa om en sida jag snubblade över när jag letade efter billiga spel med låga systemkrav. På Big Fish Games kan man köpa jättehäftiga mysteriespel. Jag prövade demon till Return to Ravenhearst som är ett pusselspel av typen "hidden object", alltså att man ser bild med jättemycket detaljer på, och så ska man hitta ett antal utvalda objekt.

Utöver hidden object-delarna i spelet dyker det dessutom upp små pussel och diverse utmaningar. Jag tyckte att det var riktigt, riktigt roligt. Om man kör fast någonstans i spelet kan man be om en ledtråd, så man slipper köra fast så hårt att man inte kommer vidare. Haken är att en timer sätter igång när man ber om en ledtråd, så att man inte kan få en ny på typ fem minuter eller så.

Spelet utspelar sig i ett spökhus och det var riktigt mysrysligt stämningsfullt, på ett ganska oskyldigt vis. Utmaningarna i spelet skulle dessutom kunna fungera i många rollspel.

Rekommenderas varmt, och sju dollar är inte mycket att åma sig över tycker jag.

Här är för övrigt en länk till spelutvecklaren om ni vill se vilka fler spel de har gjort: Mystery Case Files

Ett par screenshots, som tyvärr inte skänker rättvisa till spelet som innehåller många fler fantastiskt mysiga miljöer:

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
The Serpent of Isis

Ett annat spel som åtminstone jag kommer att kolla upp är The Serpent of Isis som verkar vara av samma karaktär som Ravenhearst, fast det utspelar sig i början av nittonhundratalet ombord på ett tåg där man letar efter en stulen egyptisk artefakt.

Kolla: