Nekromanti Billiga, små och bra brädspel

RasmusL

Champion
kloptok;n69069 said:
Jag och några kompisar har haft en del kul med kortspelet Race for the Galaxy. Litet och enkelt, låt dig inte luras av den onödigt stora lådan. Smallworld är rätt kul och enkelt och inte allt för dyrt om jag minns rätt.

Ja! Varför har vi inte spelat RftG tillsammans? Jag har expansionerna och en massa fanmade-grejer, let's do it!

The Resistance är ju också typ världens bästa spel som går att spela med alla, även ickenördar, med stor behållning. Sjukt bra grej som tar minimalt med plats!

Ram

Skev
Rymdhamster;n69159 said:
Jupp. Jag kan också varmt rekommendera originalvarianten. I synnerhet den upplaga med de snygag "stenarna" som spelpjäser. Det spelet känns skjut lyxigt.
Jag gillar båda, men jag är inte så förtjust i mekaniken att spelare slås ut, framför allt inte då det är så random som i "of the seas". Man kan få sitta och titta på lite väl länge om det går illa.

Tankade för övrigt ned Ascension på Ipad:en i går.Gratis och mycket bra så jag ger det härmed varma rekommendationer.

Vimes

Sillkung
Oh! Cold War: CIA vs. KGB. Tvåspelarspel, visserligen kortbaserat men trevligt, litet och billigt.

Tsuro är väl en trevlig filler, men enligt min erfarenhet blir det lätt så att vinnaren blir den som sitter sist, förutsatt att alla är skärpta och spelar rationellt.