Nekromanti bilstrider

mr colt

Veteran
hej jag undrar hur ni gör med bilstrider tex med modificktioner
för skjutandet och sånt?

ps min spelare ska bygga om en van till en fet pansar bil med massa vapen inte kul när de ska göra "driveby" ds

Magnus L

Hero
ps min spelare ska bygga om en van till en fet pansar bil med massa vapen inte kul när de ska göra "driveby" ds

Om det förstör spelbalansen är det väl bara att inte låta honom/henne göra det...

DAKRilla

Hero
<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Om det förstör spelbalansen är det väl bara att inte låta honom/henne göra det...

<hr></blockquote>

Man ska väl aldrig inte tillåta en spelare till att göra något? Jag menar, om man nu inte vill att något som det där ska vara lönande i längden (vilket det inte borde vara eftersom man drar på sej uppmärksamhet och fiender i mängder) så kan det ju enkelt lösas med att en motståndare använder sej av något tyngre vapen, förslagsvis ett raketgevär. Vidare så kan det ju vara både svårt och kostsamt att bygga en pansarvagn likt detta, och säkerligen behövs kontakter i massor, både för att få tag på grejorna och till det praktiska om nu inte RP:n är kompetent att göra det själv.

Magnus L

Hero
När jag skrev "inte låta" menar jag naturligtvis inte att SL ska säga: Nej, du får bara inte!

Utan snarare fixa till det så att det på något sätt skiter sig för RP:n. T.ex genom att låta honom få det svårt att hitta kulsprutorna och raketgevären på en bakgata på landsbygden.

Eller nått!!

Kormantaouk

Veteran
hmmm...

jo ok.. rammen i fronten e väl enkelt fixat.. likaså bättre pansar.. men vapenutrustad, njaaaa, blir väl lite svårt me licenser å så...

vi fixade till en gamal mercedes limosine med pansarglas, förstärkt chassi, förstärkt kaross å trimmad motor.. gick åt en del cash men d va d värt... bilen räddade våra liv i en eldstrid senare...

men vapen ... nääee ...