Basenanji
Postd20modernist
@krank wrote:
Alltså, ni som väntar en vecka… Följer ni många serier?
Nej. Jag är en kulturell troglodyt som bara kan snöa in på en grej åt gången. Min smak är för övrigt pinsamt smal.
Eller bara en i taget?
Jajamensan. Lätt då att ha koll!
Om ni har tid att se, säg, två tv-serieavsnitt en specifik dag, ser ni då två avsnitt av olika serier? Hur gör ni om bara en serie släppt ett avsnitt den dagen?
I en sådan situation tar jag det som känns mest lockande. Den andra serien "glömmer jag bort".
Mer on topic
Jag gillar båda ungefär lika bra (binge/icke-binge). Men ännu bättre var att läsa alla kvasiintellektuella teorier som kom när Westworld gick. Tusan vad kul med alla tänkbara spår och sidospår! Mer sån't!
Helt off-topic, men kan vara bra för att förstå min post:
Min lista på bästa serier:
1. Babylon Berlin
2. The Wire
3. True Detective säsong 1
4. Westworld säsong 1
5. Westworld säsong 2
Sedan kan jag inte mer.
Som jag sa: troglodytkoll på serier.
Alltså, ni som väntar en vecka… Följer ni många serier?
Nej. Jag är en kulturell troglodyt som bara kan snöa in på en grej åt gången. Min smak är för övrigt pinsamt smal.
Eller bara en i taget?
Jajamensan. Lätt då att ha koll!
Om ni har tid att se, säg, två tv-serieavsnitt en specifik dag, ser ni då två avsnitt av olika serier? Hur gör ni om bara en serie släppt ett avsnitt den dagen?
I en sådan situation tar jag det som känns mest lockande. Den andra serien "glömmer jag bort".
Mer on topic
Jag gillar båda ungefär lika bra (binge/icke-binge). Men ännu bättre var att läsa alla kvasiintellektuella teorier som kom när Westworld gick. Tusan vad kul med alla tänkbara spår och sidospår! Mer sån't!
Helt off-topic, men kan vara bra för att förstå min post:
Min lista på bästa serier:
1. Babylon Berlin
2. The Wire
3. True Detective säsong 1
4. Westworld säsong 1
5. Westworld säsong 2
Sedan kan jag inte mer.
Som jag sa: troglodytkoll på serier.