Nekromanti Bioware and the "Straight male gamer"

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Hade missat den med men det gjorde mig glad att läsa att ett företag skiter i att majoriteten kanske är så men att dom vill göra så att alla kan ha roligt.

Cassius

Hero
Ja, för att tro att den vita hetromannen är någon typ av majoritetskonsument är ju helt fel. Tvärtom är det ju en minoritet. Så jag förstår att Bioware vill få lite av de "rosa-pengarna".

Robban

Hero
Kommer ihåg när det hände. Väldigt bra svar.

Ett av mina issues med Dragon Age 2 är att man inte får visa sympati för karaktärer, för då vill man in i deras byxor.

Anchorman

Swashbuckler
Ja, alltså Dragon Age 2 har ju helt klart sina brister. Jag gillade ettan mycket bättre.

Men där dem verkligen lyckades var i att göra intressanta karaktärer. Samtalen mellan de andra karaktärerna när man springer runt är ju bland det bästa i spelet.

God45

#PrayersForBahakan
Robban said:
Kommer ihåg när det hände. Väldigt bra svar.

Ett av mina issues med Dragon Age 2 är att man inte får visa sympati för karaktärer, för då vill man in i deras byxor.
Vänta, var det inte alla som spelades mål att komma in i allas byxor? :gremlaugh: Var det bara jag som körde den hetaste snubben någonsin och försökte ligga med allt med en puls? :gremlaugh:

Robban

Hero
Jag är inte jätteförtjust i nåt av spelen, men när min karaktär säger "vad synd att dina föräldrar dog" (eller nåt i den stilen) så innebär det INTE att jag vill sexa upp killen. Kändes lite småkonstigt att trigga en romans för nåt sånt.

God45

#PrayersForBahakan
Robban said:
Jag är inte jätteförtjust i nåt av spelen, men när min karaktär säger "vad synd att dina föräldrar dog" (eller nåt i den stilen) så innebär det INTE att jag vill sexa upp killen. Kändes lite småkonstigt att trigga en romans för nåt sånt.
De är ju sårbara och behöver tröstas av min superläskiga nekromantiker med en mössa gjord av fingerben. Tröstas, sexily :gremwink:

Anchorman

Swashbuckler
Har inte märkt dem problemen än, men samtidigt så lyckas jag inte bli särskilt bra kompis med nån.

Jag spelar som en healing magiker, tjej. Isabella är den enda jag har romanserat än så länge.

Som en sidenote så baserar jag piratkaptenen Isabella just på Isabella ifrån dragon age i Fantasy! kampanjen. (God45 vet vad jag snackar om :p)

God45

#PrayersForBahakan
Varför berättade du inte detta tidigare?! Hade du gjort det hade jag laggt ner mycket mer tid på att ligga med henne! :gremlaugh:

Men det här är bra, nu är hela gruppen ute efter pirate booty :gremwink:

Erik_N

Warrior
Det är bra att de gör inkluderande spel, men hela rollspelsbiten i Biowares spel känns som jäkligt mycket fernissa med väldigt lite substans.

Jag väntar fortfarande på att någon utvecklare ska ta det ett steg till, där dialogerna verkligen driver spelet och gör ordentlig skillnad på spelupplevelsen bortom vilken av npcerna din karaktär får ligga med. I Dragon Age och Mass Effect känns det som att man bara kan ana vad man verkligen skulle kunna göra med verktyget om man ville.