Ymir
Liten kantbaron
leverantören kommer att skicka en ny router. Förhoppningsvis är det slutet på den här travestin.
Kan en dator som funkar se en dator som inte funkar? Tanken är att eliminera potentiella felkällor.som sagt, datorns internet funkar om jag kör in kabeln direkt i Telenors nätuttag, snarare än routern, som normalt sett är kopplad till det.
Jag hade det problemet en gång med ADSL-modem. Det räckte att lägga ett par pennor under så att det fick lite luft...Kan vara att ni helt enkelt har en överbelastad/överhettad router.
Får? Hur menar du? IP:et på min primära telefon, där wifiet nu återigen inte funkar, är 10.3.114.98.Får dom ip addresser? Ip konflikter kan ge mysko problem
Din primära telefon är på nått annat nätverk. Gå in och plocka bort alla sparade nätverk på telefonen. Du är förmodligen på nått nätverk i närheten med skitdålig mottagning.Får? Hur menar du? IP:et på min primära telefon, där wifiet nu återigen inte funkar, är 10.3.114.98.
På min sekundära telefon, där wifiet verkar funka av och till, är IP:et fe:80::faa9:d0ff:fe3d:774e
192.168.10.201
Andra devices får jag kolla när jag vaknat.
Nej, bara ett 2,4ghz och ett 5ghz-bandDå ansluter du ju till två olika nätverk. Har ni fler routers? (10.3.114.X och 192.168.10.X)
Testade det, fungerade inte. Telefonen har fortfarande samma skumma ping.Din primära telefon är på nått annat nätverk. Gå in och plocka bort alla sparade nätverk på telefonen. Du är förmodligen på nått nätverk i närheten med skitdålig mottagning.
Svar ja. Vi har testat "glöm nätverk" sååå många gånger.Matchar WiFi-SSID för routern det ni ansluter till? Om ja så pröva döp om det i routern och ansluta till det nya SSID:t, ta bort det gamla wifi-nätet från enheterna.
Edit: och om ni inte redan gjort det, sätt ett wifi- lösenord. (Jag förmodar att ni har)
Nej, det är i princip aldrig så, så problemet finns antagligen där.Sedan... Är det vanligt att både 10. och 192.168-adresser bor i samma nätverk...? Jag trodde de flesta valde ett av de privata rymderna.