Nej, alltså, gå in på routern och but namn och lösenord på wifi.Svar ja. Vi har testat "glöm nätverk" sååå många gånger.
Nej, alltså, gå in på routern och but namn och lösenord på wifi.Svar ja. Vi har testat "glöm nätverk" sååå många gånger.
Det är verkligen inte problemet, andra devices i nätverket funkar inte heller.Har inte lusläst hela tråden så ignorera detta om det är något du redan testat.
Jag blir nyfiken på om din mobil/dator har lätt att ansluta till andra wi-fi nätverk? Om problemet är hos dina devices snarare än hos själva routern.
Vad kan det då röra sig om?Nej, det är i princip aldrig så, så problemet finns antagligen där.
Jag har hittat hur man ändrar inställningarna på nätverket för att byta IP, men vet inte vad jag ska skriva in var. Där finns följande fält:Tillägg: För att testa om det är rogue DHCP så kan du sätta statisk IP på enheter som inte har internet. Internetnätet har förmodligen 192.168.10.0/24 som nät. Funkar internet efter att ni bytt till 192.168.10.x-adress med nätmask 255.255.255.0 (alt /24) så har ni en DHCP-server till på ert nät.
IP-adress: Något som inte används. Du kan använda ping <IP-adress> och sedan arp -a för att bekräfta att en adress inte används, men borde vara säkert att använda 101 och uppåt, t ex 192.168.10.101Jag har hittat hur man ändrar inställningarna på nätverket för att byta IP, men vet inte vad jag ska skriva in var. Där finns följande fält:
Nu tror jag inte det kommer lösa problemen då det verkar komma tillbaka, men 30-60 minuter med routern av kan krävas för att regler skall time:a ut. Det beror på cache-inställningar i olika L2 och L3 utrustningar längre upp.Försökte exakt samma sak igen: stänga av routern i 30 sekunder. Den här gången funkade det -inte-.
Jag är tyvärr utblottad, så det känns skeptiskt...Eventuell lösning eftersom ingen i huset har lyckats lösa det och ingen här har lyckats lösa det.
Steg1 ni samlar ihop era gemensamma ekonomiska resurser.
Steg2 ni ringer en tekniker
Steg3 teknikern kommer och förhoppningsvis löser problemet .
Steg4 ni kan surfa på webben igen och allt är frid och fröjd .
Band steering var redan avstängt.Nu tror jag inte det kommer lösa problemen då det verkar komma tillbaka, men 30-60 minuter med routern av kan krävas för att regler skall time:a ut. Det beror på cache-inställningar i olika L2 och L3 utrustningar längre upp.
En annan grej att testa kan vara att stänga av Band steering.