Jag har länge sökt efter en anledning att spela en mer öppen kampanj med Whitehack, och ett tag varit inne på att skriva något eget. Men jag hinner/ orkar inte. (har inte heller någon att spela med så detta är ett fantasifoster just nu...). Så då gick jag och bläddrade i andra spels kampanjer och funderade på om jag kan åka snålskjut på dem. Och tanken skulle då vara att köra en mer olinjär kampanj i antingen Korpens klagan eller Bittermarken, där det kan få gå lite som det vill. Tror också spelarna/ rollpersonerna ska få känna till rätt mycket om backstoryn innan och kanske redan från början ha karaktärer som tagit ställning på något sätt. Grupperna i Whitehacks regler behöver klicka i kampanjens kärna, tänker jag. Funderar därför om någon spelat/ läst dessa kampanjer och har preferenser, eller tycker de passar extra bra för mer klassiskt "ha en bas och dra runt spel". Är själv mest sugen på Bittermarkens känsla och värld, men har inte mer än bläddrat i någon av kampanjerna, inte ens köpt dem än.