Bjuda in sig själv till ett samtal med främlingar...

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
"Hej, ni ser smarta ut, vad tror ni om min build till dungeons and dragons femtioelfte editons, det är en black knight dragon bane warrior dwarf dancer chaoslibrarian som jag crosslevlat med en lawlibrarian gnome dancer dragon beast och med elite levels i....."
Det där går hem som isbrytare hos de snyggaste tjejerna också. :gremwhistle:
Tjuvlyssnar man noggrant på dem efteråt kan man ofta höra hur de säger saker i stil med:
-"Där har du en lyftkran som vet var han har handduken!".

:t6b: :t6b-2:
//EvilSpook

Gerkub

Gelékub
Jag känner ett par personer som är sociala genier och kan prata med vem som helst när som helst. Jag vet inte riktigt hur de gör, men de verkar iaf ganska avslappnade när de gör det. Och genuint intresserade av andra människor.

Äldre människor är ofta väldigt glada i att prata, en av mina supersociala kompisar gillar att chitchatta med gamlingar i Lund och träffade häromdagen en äldre dam som var gift med en nobelpristagare och hon var själv en framgångsrik forskare.

Främlingar som inte är skandinaver tycker jag ganska ofta är lite enklare att prata med. Inte alltid såklart, men i många länder är det mer normalt att snacka och skämta med främlingar, på typ puben eller så.

Det verkar jävligt bra att kunna mycket om världen, att man frågar typ ”excuse me, may I ask you where you are from?” och de svarar ”Bumbleshire, it’s outside Jottingham” och då kan man säga typ ”oh yes Bumbleshire, you have a candle stick factory!” Osv.

En hund är alltid bra, i somras träffade vi ett roligt Australiensiskt par i övre medelåldern när vår hund blev kär i en av dom och ville slicka på hennes fötter. Det hade kunnat bli awkward men det blev ett långt roligt samtal.

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Det kan ju vara väldigt svårt att få igång en konversation.

Alice hade ju en granne hela i 24 år som gick och väntade på att få ett bra tillfälle att prata. Inte ens när hon väl skulle flytta därifrån fick han ändan ur vagnen. Man tycker ju att han åtminstone skulle kunna gå över och fråga lite artigt vart hon skulle flytta och varför?

Det är ju ett väldigt lättsamt samtalsämne om man ändå ”känt varandra” sen man var små. Annars får man göra som Sally säger, och bara lägga ner! :gremgrin:

//EvilSpook