Det räcker med tre, fyra för att garanterat döda.
Jag har blivit knivstucken ett par gånger när jag varit full och jävlig. Och jag måste nog säga att blödningstakten i Eon är en smula överdriven faktiskt.
Har du blödningstakt tre, så tar det trettio minuter att läka den eftersom man läker 1 blödningstakt per tio minuter. På de första tio minuterna får man 3*10=30 blodförlust eftersom det är tre per minut.
Sedan har man två i blödningstakt. Då får man 2*10=20
Och till sist 1*10=10.
Så, på en halvtimme med tre i blödningstakt, så får man 60 blodförlust. En människa på sex kolumner hamnar således på en svårighet på ob9t6 chock och dödsslag.
Jag blev vid ett tillfälle stucken en gång i min ena armbåge, en gång i låret och ytterligare en gång i vaden innan jag trillade i vattnet nära kungshamn. Jag kravlade i land på andra sidan kanalen och sedan minns jag inget.
När jag vaknade var klockan fyra på morgonen, jag hade då legat på stranden i minst fyra timmar. Men dog jag? Nope. Uppenbarligen inte. I stället haltade jag tre kilometer till vårdcentralen (i stället för en telefonhytt som hade varit enormt mycket smartare) och fick där rengjort såren innan de skickade hem mig.
Ok, hur mycket hade jag i blödningstakt den kvällen? Två? Tre? Vad har jag i chockvärde? Knappast mer än tio, sannolikt mindre med tanke på min hälsa, kondition och kroppsbyggnad.
Krille, du behöver inte säga något, det där var i verkliga världen, det är inte EON. Jag vet.
Ändå tycker jag att det är för mycket. Man kan få en smäll på käften och dö av blödningen i eon, jag tycker det verkar lite... Ehh... Om vi säger så här. Här har vi en trukh, de skall ju tåla bra mycket spö. Men får de säg... Fem i blödningstakt och inte kan något om läkekonst, så dör de garanterat. Eller? I och för sig är väl fem i blödningstakt ganska mycket men... Ni förstår vad jag menar. Det räcker med lite grand för att döda en stor trukh, ett snitt med en kniv kan räcka. Även om man träffar benet.
"Folk som tar mig på allvar borde spärras in."