Nekromanti Blött.

Ymir

Liten kantbaron
Re: Blötteliblött

Tja, som du vet så slog jag antagligen sverigerekord i att gråta under spelmöten i Tienne-kampanjen igår. Faen vad det är synd om henne... (Jag är faen helt mästerlig vad gäller tragik. *skryt*)

Men är det verkligen bara jag och ett fåtal till som börjat gråta av tragik och dyl? Tanken med Lycans inlägg var antagligen att inte räkna in folk som gråtit av skratt eller för att deras rp:er dött.

- Ymir, gud av tragiska spelmöten. (Har börjat gråta under åtminstone 4-5 spelmöten de två-tre senaste veckorna).

Ymir

Liten kantbaron
Re: Blött hemma hos Lycan

"Det beror förstås på vad för SLP man sköter för tillfället."

- Onekligen. Hörru Ripperponken, kom över till oss och hälsa på Första Snön, Eithene eller Tienne, för att nämna några. Då jävlar skall du få se på snyftelisnyft. :)

- Ymir, övertygad om att han skulle få Ripperdoc att lipa på ett par minuter, givetvis förutsatt att han inte är ovanligt hård (läs: känslokall).

Rosen

Myrmidon

<I>Men är det verkligen bara jag och ett fåtal till som börjat gråta av tragik och dyl?</I>

Verkar så; jag försökte rannsaka minnet men har inte lyckats erinra mig att ha gjort det nån gång (fast enligt Krilles Konsumentguide är jag en sån som gillar bus och röj och lite snusk emellanåt, så mina RP är väl inte så benägna att hamna i tragiska situationer).

Lipande <I>rollpersoner</I> har man ju haft ibland, men det är väl en helt annan sak; oftast behöver man som spelare bara markera det genom att snyfta lite och darra med underläppen.

--
Åke

Ymir

Liten kantbaron

"Lipande rollpersoner har man ju haft ibland, men det är väl en helt annan sak; oftast behöver man som spelare bara markera det genom att snyfta lite och darra med underläppen."

- Jo visst, men mina lipande rp:er/slp:er har en tendens att vara så otroligt tragiska att jag inte kan annat än att gråta med på fullt allvar, vilket antagligen mest är av godo, egentligen.

- Ymir, minns gårdagens tragiska spelmöte då han grät ganska rejält i Lycans soffa

G

Guest

Guest
Förklaring

Det fattas lite i meningen va? Hoppas att det skall vara "i rad" med på slutet. Annars har du inte haft särskilt många rollpersoner.

Jo, då jag har haft många, många rollpersoner. I början när vi spelade Eon så hade mina rp en tendens att inte överleva mer än ett-två äventyr. Men sammanlagt så skulle jag gissa på att jag haft runt 15 stycken eller nåt. Vi började spela först -98.

När jag skrev att jag aldrig haft samma yrke två gånger så menade jag specifik samma yrke. Alltså jag har aldrig varit t.ex. livvakt två gånger. Däremot om man pratar om genre så har jag naturligtvis haft samma yrke flera gånger. Om man då skulle räkna stridsman som en genre så har ju varit riddare, legoknekt, gladitor, vapenmästare etc. Men jag har alltså inte varit t.ex. vapenmästare två gånger.

/Tiamel

Azagthoth

Myrmidon
Överlevnad

I början när vi spelade Eon så hade mina rp en tendens att inte överleva mer än ett-två äventyr.

Såpass? Min första rollperson i Eon dog i den första striden. Första anfallet var det också. Fick ett spjut genom kinden. Gjorde förmodligen jätteont.

/Azagthoth

Re: Samma Karaktär igen [OT]

Jag lät en kompis till mig göra en liknande gubbe en gång då hans zorianriddare tog livet av sig när hans fru och dotter blev slaktade av mördare. Han gjorde sedan ingen liknande gubbe efter det. Han fattade att det var bara en blek kopia och inget roligt med det. När hans fru dog blev dock spelaren lite gråtmild och slet sönder sitt papper i ren frustration. Då hade vi spelat i 26 timmar i rad utan avbrott (vi har alingsåsrekordet och skulle gjärna veta om någon slagit oss?) så vi var lite trötta då.

"abrakadabra"