Mörker
Warrior
Till att börja med; två snabba noteringar...
: Jag är säker på att liknande koncept redan finns, men jag ber er bara ge förslag på min egen (och möjligtvis tipsa om lämpliga inspirationskällor...
: Idén är tänkt att komma att bli ett dogmarollspel... så anpassa gärna era åsikter därefter!
Nåväl, till saken!
Jag funderade lite smått idag på om det inte kunde vara ganska intressant att leka lite med spelande av mer övernaturliga väsen, nämligen änglar och demoner... och det fina med det anser jag vara två saker...
: att det inte finns spikade regler vad något av dessa är för något, och...
: att de allt som oftast aldrig uppträder i en gråskala... en ängel är god och en demon är ond. Punkt.
Idén är också lite engagerande när jag kom att tänka på hur man bäst lyfter fram klara koncept i tvåsidorsformat (=begränsat utrymme). Kanske att just (se punkt två) låta de spelbara elementen ha klara karaktärsdrag och fasta mål! (dock hoppas jag på att inte behöva kallas "uppmuntrare till arketyper"... det är inte min högsta dröm).
Ok, kriget och fientligheten rasar, krafter bortom all mänsklig uppfattning är lösa och de två sidorna är varandra jämnlika...
...men var?
Kanske det hela sker i en tidslös rymd... kanske det sker i en värld inte alltför olik vår egen? vad vet jag...
det är därför jag ber om er hjälp! Ge era förslag så kan jag förhoppningsvis snart påbörja mitt arbete!
: Jag är säker på att liknande koncept redan finns, men jag ber er bara ge förslag på min egen (och möjligtvis tipsa om lämpliga inspirationskällor...
: Idén är tänkt att komma att bli ett dogmarollspel... så anpassa gärna era åsikter därefter!
Nåväl, till saken!
Jag funderade lite smått idag på om det inte kunde vara ganska intressant att leka lite med spelande av mer övernaturliga väsen, nämligen änglar och demoner... och det fina med det anser jag vara två saker...
: att det inte finns spikade regler vad något av dessa är för något, och...
: att de allt som oftast aldrig uppträder i en gråskala... en ängel är god och en demon är ond. Punkt.
Idén är också lite engagerande när jag kom att tänka på hur man bäst lyfter fram klara koncept i tvåsidorsformat (=begränsat utrymme). Kanske att just (se punkt två) låta de spelbara elementen ha klara karaktärsdrag och fasta mål! (dock hoppas jag på att inte behöva kallas "uppmuntrare till arketyper"... det är inte min högsta dröm).
Ok, kriget och fientligheten rasar, krafter bortom all mänsklig uppfattning är lösa och de två sidorna är varandra jämnlika...
...men var?
Kanske det hela sker i en tidslös rymd... kanske det sker i en värld inte alltför olik vår egen? vad vet jag...
det är därför jag ber om er hjälp! Ge era förslag så kan jag förhoppningsvis snart påbörja mitt arbete!