Nekromanti Blades in the Dark

Rangertheman

Myrmidon
Jag ser att många har listat Blades in the Dark som sitt senaste köp. Har någon av er hunnit testa det? Jag funderar på att sätta upp det på önskelistan, men överväger också att vänta till Steven Brusts Dragaera-setting är allmänt tillgänglig. Älskar böckerna om Vlad Taltos. Är spelet så bra som det verkar?

Big Marco

Läskig
Vi har inte börjat spela än, men alltså - spelet är rätt överlastat måste jag säga. Lite som när Burning Wheel dök upp. Coolt som fan, men så tungrott att dra igång.

Nässe

Myrmidon
Känner mig lite lurad av hypen. Insåg när jag bläddarde i spelet att jag ju inte ens tycker om heist. Ur mitt perspektiv känns det väldigt smalt. Gillar inte heller alls grejen med att i efterhand hitta på en massa lösningar. Varför då ha problem överhuvudtaget? Men har inte spelat det, och kommer nog inte göra det heller.

Dimfrost

Special Circumstances
Spelet är snyggt och konceptet lockar mig fortfarande. Men jag har inte börjat läsa det än, det är mycket regler att ta in och jag ska först läsa klart Elysium, därefter Veins of the Earth, sedan får vi se. Förhoppningsvis är det något jag vill spela, åtminstone för att testa.

gustaf s

Warrior
Big Marco;n263232 said:
Vi har inte börjat spela än, men alltså - spelet är rätt överlastat måste jag säga. Lite som när Burning Wheel dök upp. Coolt som fan, men så tungrott att dra igång.
Det där är precis min känsla. Plus att det dessutom känns lite väl specifikt.

Jag backade, men jag tror att jag backade ur att faktiskt fixa en fysisk kopia. Jag har nästan svårt att se att jag någonsin kommer spela det.

kaptendral

Warrior
Jag har varker spelat eller hunnit läsa det. Jag gillar heist-filmer och -böcker, men har inte spelat nåt klockrent heist-spel. Jag är försiktigt positiv efter vad jag hört, men jag tror inte det kommer putta ner Apocalypse World från favorit-tronen.