Nekromanti Bli av med oskulden i Värmland....

....ja, din surströmmings oskuld alltså! Vad trodde du?

Än så länge är det jag, Bunny och Robert. Vi skepper hit Bunny med en buss från Malmö, det blir inte så dyrt och sedan så leder han den mest superba surströmmingsfest du någonsin upplevt! Låter inte så pjåkigt va?

Jag bor i Karlstad, Värmland som är bättre än Dalarna om nu någon betvivlade detta. Folk kan sova här hos mig om vi inte blir alltför många. då ordnar vi det på något bra sätt.

September är månaden som det smäller f.ö

Och ja, jag glömde nästan att vi ska spela rollspel i två dagar efteråt också, närmare bestämt Bunnys allra bästa scenario, vilken setting undrar du? Du får fråga Bunny helt enkelt, ingen vet förutom han själv om ens det!

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Jag är på som sagt var och jag tingar redan nu den bästa sovplatsen som går att få tag på! :gremwink:

Bunny

Crazy like a fool
Vad kul! Jag kommer!

Det känns otroligt hedrande att bli inbjuden som värd för detta!

Framöver, eftersom planeringen fortskrider, så föreslår jag att alla som följer den här tråden, oavsett om de kan vara med eller inte, inbjuds till att komma med idéer och lösningar. Grundidén är helcrazy - surströmmingsmiddag i Karlstad på en fredag i september, och sedan rollspel i två långa dagar. Alla som vill komma är inbjudna.

Varför surströmming? Därför att surströmming är spännande. Lukten och tilverkningsmetoden skrämmer bort många - men inte oss!

En anledning är att det faktiskt är något man kan berätta om vitt och brett efteråt. Att testa surströmming är på nivå med att testa ostron, singalesisk chilihummer eller indonesiskt bajs-kaffe. Så har jag lockat ett drygt dussin internationella studenter till mina surströmmingsbord, och så har jag tänkt locka er också. Flera av mina gäster har faktiskt upptäckt att det är gott!

Det är ju flera uppdrag att fördela för själva surströmmingsgillet. Finns det någon som vill ställa upp som snapsvise-ansvarig? Någon som kan ansvara för talarlistan? Finns det kanske till och med någon som vet hur man styr upp ett hejdundrande partaj? - kom och gör det med oss!

Vi borde alvarligt överväga att göra det här tillsammans med ett studieförbund, dessutom - genom att bilda en cirkel och göra helgen till ett kulturarrangemang, så kan vi få ersättning för några av de utgifter vi har. Kanske kan de till och med förse oss med en lokal, om en sådan behövs.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Snapsviseansvarig anmäler sitt intresse …

Är det nåt jag kan vara behjälplig med så är det snapsvisor (och det därpå följande snapsdrickandet).

(Och trots att värmlänningarna aldrig sparkat ut några danska härar eller bränt några fogdeborgar så är de rätt okej för det mesta.)

Bunny

Crazy like a fool
Re: Snapsviseansvarig anmäler sitt intresse …

Dante said:
Är det nåt jag kan vara behjälplig med så är det snapsvisor (och det därpå följande snapsdrickandet).

(Och trots att värmlänningarna aldrig sparkat ut några danska härar eller bränt några fogdeborgar så är de rätt okej för det mesta.)
Det blir suveränt, juh! Se bara till att inte sparka ut mig på grund av mina band till Danmark.

Förövrigt är min mamma uppvuxen i Kristinehamn, så jag har band till den trakten också.

Betyder detta att du möjligtvis tänker dyka upp på denna magnifika tillställning Dante?

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member

Draugen said:
Betyder detta att du möjligtvis tänker dyka upp på denna magnifika tillställning Dante?
Möjligtvis. Till saken hör dock att jag är oförmögen att planera så långt i förväg och att jag redan nästa vecka kommer att ha glömt alltihop.

Men med regelbundna påminnelser ska det nog gå att ordna. Vore trevligt att återse Karlsta’ efter 24 års bortavaro.

Dante said:
Möjligtvis. Till saken hör dock att jag är oförmögen att planera så långt i förväg och att jag redan nästa vecka kommer att ha glömt alltihop.

Men med regelbundna påminnelser ska det nog gå att ordna. Vore trevligt att återse Karlsta’ efter 24 års bortavaro.
Hehe, full förståelse för det. Om den här tråden dör så är risken nog att vi samtliga glömmer bort det, låt oss därför hålla lite liv i den så kanske det dessutom blir en rejäl uppslutning av forumiter.

24 år sen du var i Karlsta senast alltså? Ja, det finns väl egentligen inte så mycket att åka hit för om man inte har släkt, vänner eller rötter här. Nog för att jag trivs bra här, men det är ju för att jag är så djupt rotad här med vänner och föräldrar. Men endå så känner jag ibland för att rör på mig.....igen. Göteborg kanske får sig ett återbesök om något år, när jag är klar med mina KomVux studier för då skall det studeras på Universitet, och Göteborg ligger bra till där eftersom jag känner Den Upplyste Despoten, Blashpemy, RipperDoc mfl. Men, nu blev det här en tråd om mitt liv, och det var ju inte meningen.

Nåja, detta kan bli riktigt skoj!! Nu håller vi liv i tråden. :gremsmile:

Hellzon

Långsamma Vargen

Bunny said:
Förövrigt är min mamma uppvuxen i Kristinehamn, så jag har band till den trakten också.
Hela ämla forumet härstammar från Kristinehamn...

(Tänkte jag skulle komma och gnägga i tråden. Finns en viss risk att jag dyker upp.)

/Hellzon, kristinehamnare

En risk för att du kommer? Sprider du kolera eller vad? :gremwink:

Klart du ska komma.

Jag tyckte det var dags av en första hjälpen på den här tråden så att den får lite liv. Kanske dags att ta upp lite anmälningar ala DanCon.

Än så länge är det följande som kommer:

Draugen
Bunny
Robert Jonsson

Följande har intresseanmält sig:

Hellzon
Chrull
Dante
Arfert
Sollyx
Solvebring

chrull

Stockholm Kartell
Jag vill också förlora surströmmingsoskulden!

Men att planera så långt in i framtiden kräver kristallkula.

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Draugen said:
Jag bor i Karlstad, Värmland som är bättre än Dalarna om nu någon betvivlade detta.
Ett förtydligande kanske är på sin plats. Värmland är i princip samma som dalarna. Bebyggelsen är mer utspridd och i gengäld pratar man inte lika larvigt. Karlstad itself däremot är tråkigt, blåsigt, snorkigt och fullt med mindervärdeskomplex.

//EvilSpook

Hellzon

Långsamma Vargen
chrull said:

Ja för att vara tydlig, jag behöver också kristallkula för att kunna planera för september.

chrull said:
Det förstår jag. Men man kan ju försöka planera in det om man är intresserad?

EvilSpook said:
Ett förtydligande kanske är på sin plats. Värmland är i princip samma som dalarna. Bebyggelsen är mer utspridd och i gengäld pratar man inte lika larvigt. Karlstad itself däremot är tråkigt, blåsigt, snorkigt och fullt med mindervärdeskomplex.
Ett fullständigt onödigt svar.

Hellzon said:
Ja för att vara tydlig, jag behöver också kristallkula för att kunna planera för september.
Förstår det. Men som jag svarade chrull så kan man ju kanske försöka planera in det om det är så att man är intresserad av att komma.

Hur som have så var jag bara sugen på att väcka liv i tråden igen. Mestadels för att visa de som faktiskt vill komma att det här fortfarande är planerat.

Ni som inte kan planera så långt in i framtiden, vilket jag förstår gäller de flesta, intresseanmäl er tillsvidare då?

G

Guest

Guest

Jag förärar gärna Värmland ett besök för lite spel och surströmmingsfrosseri - bara jag slipper se Lesjöfors. Har åkt igenom där alltför många gånger. Vaknar ibland kallsvettig på natten av de traumatiska minnena.

September ligger som sagt lite långt fram i tiden - men om det är en helgaktivitet som planeras så borde det inte vara några problem för mig. :gremsmile:

Hellzon

Långsamma Vargen
Draugen said:
Ni som inte kan planera så långt in i framtiden, vilket jag förstår gäller de flesta, intresseanmäl er tillsvidare då?
Det trodde jag var underförstått. :gremblush: Intresseanmäld! Återkommer i typ slutet av juli.

chrull

Stockholm Kartell
Draugen said:
Det förstår jag. Men man kan ju försöka planera in det om man är intresserad?
Går lättare om datum bestäms :gremsmile:

Rickard

Urverk speldesign
Hade ni sagt att ni haft det på surströmmingspremiären (tredje torsdagen i augusti) så hade jag kanske kunnat dyka upp, men nu är det för sent på året.

/Han som dock bara hade stannat för surströmmingen, då han älskar surströmming