Nekromanti Bli av med oskulden i Värmland....

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Meh. #fail på mig. Bläddrade visst bara fram till juli, inte augusti. Nevermind my earlier stupidity.

Robert Jonsson

Jag tog inte så fel i almanackan att jag blandar ihop månaden kring min födelsedag. Jag fyller fortfarande år den 18:e. :gremwink:

Robert Jonsson

Draugen said:
26:e Augusti försöker vi med...igen då. :gremwink:

Det är en Fredag och inte mitt i veckan, Robert! :gremlaugh:
Därav att mitt #fail till Dante! :gremwink:

Men jo, 26 augusti låter bra!

solvebring

Superhero
Draugen said:
26:e Augusti försöker vi med...igen då. :gremwink:

Det är en Fredag och inte mitt i veckan, Robert! :gremlaugh:
Jag har som sagt bara intresseanmält mig än så länge och vet inte för säkert, beroende på vad som händer annars. Men en vanlig fredag ska förövrigt inte vara några problem om jag kommer. Funkar för mig med i så fall.

Re: Snapsviseansvarig anmäler sitt intresse …

Draugen said:
En risk för att du kommer? Sprider du kolera eller vad? :gremwink:

Klart du ska komma.

Jag tyckte det var dags av en första hjälpen på den här tråden så att den får lite liv. Kanske dags att ta upp lite anmälningar ala DanCon.

Än så länge är det följande som kommer:

Draugen
Bunny
Robert Jonsson

Följande har intresseanmält sig:

Hellzon
Chrull
Dante
Arfert
Sollyx
Solvebring
Catboots
Anledningen till att det blev såhär var för att det inte längre gick att ändra på det andra inlägget.

Bunny: Hur gör vi med rollspelandet om vi blir så många? Vi kanske kan gå på Dantes linje o köra en minikonvent?
Öppen för förslag!

Bunny

Crazy like a fool
VAD ska spelas?

Draugen said:
Bunny: Hur gör vi med rollspelandet om vi blir så många? Vi kanske kan gå på Dantes linje o köra en minikonvent?
Öppen för förslag!
Jag har tänkt till kring vad jag kan erbjuda som spelledare nu. Hög tid att bumpa den här tråden, dessutom.

Det är jättekul att så många är intresserade. Ett minikonvent är definitivt möjligt. Själv är jag inte van att spelleda fler än 5 personer, en eller ett par till skulle jag kunna klara, men det blir lite mer experimentiellt då. När vi kommer närmare speldatum, och de som intresseanmält sig kan spika att de faktiskt kommer, så kommer jag låta folk börja anmäla sig till mitt scenario. Jag föreslår att blir vi fler än, säg, 7 personer totalt (jag + 6 spelare) så ser vi till att bunkra upp med bra brädspel och försöker ragga andra ivriga spelledare (samt sänka min spelarbörda till 5).

Men VAD ska spelas? Först och främst; jag är nyfrälst på Apocalypse World, ja, så är det - jag läste regelboken och fattade plötsligt varför alla hypar det. Därför har jag värvat Lycan till att börjat planera för ett AW-arrangemang till nästa års GothCon. Idén jag har är att hacka AW till en Battlestar Galactica-setting, där de få spillrorna som överlevt angreppet från de av människohand skapade fienderna är på flykt genom galaxen. De viktiga ingredienserna har både AW och Battlestar gemensamt; paranoia, utsatthet, maktkamp, yttre hot, undergång. Möjligtvis slumpas dessutom en av rollpersonerna fram som infiltratör, möjligtvis vet samme rollpersonen inte om att denne är en sådan (sleeper). Det här skulle jag kunna ha spelklart till i augusti, för spel under två spelsessioner (lördag och söndag, ~5 timmar vardera). Frågan är om ni är intresserade.

Robert Jonsson

Re: VAD ska spelas?

Jag är intresserad. Vore ju kul att se vad alla gapar om - och Battlestar Galactica är ju den bästa TV-serien som någonsin gjorts, så det låter som en härlig sak! :gremsmile:

Bunny

Crazy like a fool

Robert Jonsson said:
Jag är intresserad. Vore ju kul att se vad alla gapar om - och Battlestar Galactica är ju den bästa TV-serien som någonsin gjorts, så det låter som en härlig sak! :gremsmile:
Gött! Det blir ju ett hack - så inte AW out of the box, alltså. :gremsmile:

Robert Jonsson

Finns det någon som spelar AW på riktigt? Jag tycker alla bara sitter och gör hack. :gremwink:

(Tänkte mer att man får en grundkänsla hur systemet fungerar - inte en exakt känsla)

Pilzefrau

hon/henne

Allt AW på årets GothCon vad jag vet var original iaf. Hacken är nog bara det som hörs mest.

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in

Pilzeman said:
Allt AW på årets GothCon vad jag vet var original iaf. Hacken är nog bara det som hörs mest.
"Låt mig berätta om mitt AW-hack" är indievärldens motsvarighet till "låt mig berätta om min rollperson".

Hellzon

Långsamma Vargen
Okej, nu har jag schema för sommaren och lite till. Jag slutar 17 på jobbet i Uppsala, sen tar det 4 timmar till "Karlstad" enligt Google Maps. Sen är jag ledig under helgen. Så öh, spara lite rutten sill åt mig?

(Hur tidigt hade vi tänkt börja med sillen och potäterna egentligen?)

Gällande spel om vi blir många kan jag åta med att ha med och kunna reglerna till Gheos (till ytan Carcassonne-liknande brickspel) och Capes (spelledarlöst superhjälterollspel). Eller Fluxx om det finns folk som inte totalsågar det. (Passar bra efter en nubbe, två nubbar, tre nubbar...)

Planering & annat

Jag spelar vad som helst!

Dock så flyttar jag i dagarna till en 32 kvadratare och det kan bli tight med sovplatser så att hyra stuga är ju allt mer ett måste än ett alternativ och då behöver jag veta vilka som verkligen skall komma. Det är mer än 1,5 månad kvar men det hela måste endå sys ihop och just nu är jag stressad så in i helvete.

Mer om detta i början av Juli.

Rickard

Urverk speldesign
Re: Planering & annat

Jag dyker (föga överraskande) inte upp.

/Hans planerade europatrip blev inte av