Nekromanti blixtrande problem

Guardian_UBBT

Veteran
Re: Va?

"Vad menar du med det?"

Bara att Peter (Bäver) skrev "Så ni menar alltså att blixtar är målsökande och svänger undan för hinder?" som svar på mitt inlägg till Krille...

/ din personlige utredare per

Vindhand

Myrmidon
Re: Sympatetisk magi

Effekten Blixt är inte "målsökande" ur ballistisk synvinkel. Det är egentligen en naturlig följd av hela fenomenet sympatetisk magi, på vilken Eons magisystem bygger. "Det som har varit ett är ett" är den gällande principen.

Ingen dum förklaring alls... jag gissar att sluteffekten blir att man kan träffa folk utan att veta var de är (lustiga huset varianten)...
Hur blir det med fönstervarianten? Om det saknas ens en slingerväg till målet kommer blixten misslyckas eller kommer den försöka slå genom fönstret?

Folk tänker alldeles för mycket ur ballistisk synvinkel, inte ur magiteoretisk...

Jag tänker mer ur spelkänslesynvinkel... Man kan ha mycket mer kul med en slp-magiker som kastar blixtar mot spelarna om de faktiskt har en chans att ducka. Tre nära missar är roligare och mer spännande än en död karaktär i mina ögon :)

Bäver

Veteran
Re: Aha.

Märk detaljer bara /images/icons/mad.gif, att det skall vara så j***a noga hela tiden!...

Bris:
Bäverns rätt i Samhället

Krille

Super Moderator
Re: Sympatetisk magi

"Ingen dum förklaring alls... jag gissar att sluteffekten blir att man kan träffa folk utan att veta var de är (lustiga huset varianten)..."

Så länge som du kan skapa det sympatetiska bandet mellan dig och målet, ja. I de flesta fall innebär det att du måste se målet. Huruvida det sker genom en spegel eller genom ett fönster spelar inte så stor roll, och eftersom blixten är en fototropisk effekt borde den kunna fara genom speglar såväl som genom fönster utan problem

- Krille
<A HREF="http://www.foxtail.nu" target="_new">http://www.foxtail.nu</A>

Helmgast
Enligt mig så borde skadan endast Trukhen få skadan, men jag har inte alltid rätt...

How many roads shall a woman walk on, before you can call her a woman?