Nekromanti Blod och svimning

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
En av mina spelare blir skadad hela tiden. På tre speltillfälen har han blivit skjuten i lungan och nästan förblödit, nedskjuten med automatvapen från en bil, knivhuggen, nedsparkad, skjuten i ansiktet och huggen i armen med en katana så han fick en artärblödning.
Han har dessutom blivit beskjuten av en ilsken GCS-agent
(Global Computer Security, de som tar hand om hackers i min kampanjvärld)
men då blev han inte träffad. Vad gör man åt honom?
Han gnäller hela tiden om att han kommer att dö. Iof är han rätt otaktisk, han skulle anfalla gangers som
sköt med uzis med sin stilett, och han ställde sig och
skrek i brevlådan utanför en ninjas dörr, varpå ninjan sköt genom dörren och träffade honom i ansiktet...
Han får psykoskryss för att han blir nedskjuten så ofta.


"Ahhh, you block with your head again"
/ Lo Wang
 

ripperdoc

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,399
Location
Tokyo
Det tycks dyka upp dylika problem i Neotech ofta :)
Det som egentligen borde funka som bot för detta är att spelaren lär sig. Neotech är en tuff värld, och man stryker lätt med om man inte noga betänker vad man sysslar med, och hur. Alltså, se till att han lär sig vara lite taktisk...
Risken med det hela är dock att han blir paranoid, vilket inte är så kul. Då kan kommentarer som dessa dyka upp:
"Vadå, varför kan jag inte ha fyra simultana ambulansförsäkringar? Jag får väl sälja mitt hus eller nåt..."
"Det är inte alls obekvämt med en stridsdräkt under pjamasen!"
"Aptera dörren, aptera dörren, nån kan ju komma in!"

/RipperDoc

<A HREF="http://www.nogo.nu" target="_new">http://www.nogo.nu</A>
 

Boboliwsy

Warrior
Joined
6 Nov 2000
Messages
308
Location
Gävle
Jag har oxå en spelare (eller flera, men han är värst) vars rollpersoner brukar åka på mycket stryk och skador, till och med dö. Men han är väldigt otaktisk ibland (känn dig träffad om du läser detta, Bengan)/images/icons/wink.gif.
Jag tror oxå att det enda sättet är att han lär sig. Neotech´s regler är dödliga!

/Boboliwsy
 
Joined
22 Jan 2001
Messages
10
Location
Kramfors, Sverige
Spelar för tillfället en karaktär som fått en granat-skada i hjärnan, men han överlevde... Han har blivit skjuten ett antal gånger, men överlevt... Det är ju lycklig slump :)

5T6 dödslag är en farlig sak :)

All these words they make no sense,
I find bliss in ignorance.
Linkin Park - One Step Closer
 

Jon

Veteran
Joined
8 Aug 2000
Messages
163
Location
Jönköping
En bra sak med N"s skaderegler är just att man kan ta väldigt svåra skador och överleva.. Speciellt om man snabbt kommer till läkare.

På senaste spelmötet utsattes en karaktär för ett nådaskott på 40 skadepoäng i huvudet, och överlevde!! Då är dock en av rollpersonerna fd ambulansförare..

/Jon
 

Scorpion

Veteran
Joined
26 Jul 2000
Messages
161
Location
Stockholm
min spelare hade riktig tur. han fick båda sina cybertechben ur funktion (skjuten) av några solos (15st närmare bestämt). Han hade en massa extra ammo och ett par granater, vilket räddade honom.... jag har aldrig haft så kul....

MVH
 
Last edited by a moderator:

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
jag råkade ut för en liknande spelare...hans ström 'råkade' ta slut i armarna så han kunde bara sikta framåt... vi fick bära bort honom från platsen... helt skoj för han skrek hela tiden att han ville döda 'dem' dvs de som för ca tre minuter sen gjorde en Drive-by-shooting mot honom.... för övrigt anser jag att spelare som åker på mkt sktryk ska man se till att döda effektivt, utan att det verkara som om man bara vill ha ihjäl honom, för att skrämmas, och sen ogiltigförklarar man äventyret efter att spelaren man hade ihjäl har gråtit klart så han fattar... typ låt han gå in på nån chefs eller gangsterboss's kontor, låt chefen ra fram en fet revolver och blåsa skallen av honom.... helt skoj...min spelare (läs hussfeltaren..) hamnade hos sin mediaboss, som sa att han var trött på att Husse alltid hamnade i trubbel under sina reportage, så han (läs jag...) drog fram en colt manhunter och sen var han lixom köttfärs på väggar och golv...husse blev förtvivlad och hatade mig i en stund tills jag förklarade att jag bara skojade och lärde honom att vara försiktig i fortsättingen... snälla jag lät honom behålla sin gubbe.. iofs har han blivit paranoid nu, men det är rätt kul det med...

"The Danish Wrath Shall Come Upon All Of You"
 

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
Nja, det kanske är lite drastiskt. Men annars kan jag tänka mig många som skulle kunna tänka sig att blåsa skallen av honom...Han har liksom BIL 3 och kan råka säga lite fel saker till folk då och då;)
Men det är det som är det roliga med Neotech! Vapen och eldstrider! Dessutom är det rätt coolt. Han har så mycket ärr att han för minus i PER när han ska t.ex förföra någon men plus när han ska imponera på någon ("Yo, kolla mina ärr, jag har blivit skjuten fett mycket och överlevt, jag är fett cool, man!").

"Ahhh, you block with your head again"
 
Top