entomophobiac
Low Prep High Play
Di onda behöver etableras tydligt. En grej som diskuterades i den här tråden har följt med mig i bakhuvudet: att använda sig av Stockholms blodbad, eller dylikt, som något som faktiskt var positivt i kampen mot korrupt adel. Drastiskt, otäckt, skapade fiender, och så vidare, men tentakelkorrupt adel hade annars gjort än värre saker.
Så nu har jag en tanke om att starta den stundande Cryptomancer-kampanjen med ett blodbad där rollpersonerna är inblandade—inte som bödlar, utan som informatörer. En stor framgång där utomdimensionella monster som besatt adelsfolk avrättas. Men såklart också ett maktvakuum för det adelsfolk som inte avrättas...
Varför så mycket våld och misär direkt från början?
- Jag vill göra rollpersonerna till folk på rymmen. Att vara inblandade i ett politiskt massmord kommer sätta den här grejen. Detta är också något som spelarna är medvetna om från början--ingen "gotcha". Detta passar väldigt bra med Cryptomancers grundpremiss om att vara jagade.
- Det är ballt att "hit the ground running"!
Har någon några tankar?
Så nu har jag en tanke om att starta den stundande Cryptomancer-kampanjen med ett blodbad där rollpersonerna är inblandade—inte som bödlar, utan som informatörer. En stor framgång där utomdimensionella monster som besatt adelsfolk avrättas. Men såklart också ett maktvakuum för det adelsfolk som inte avrättas...
Varför så mycket våld och misär direkt från början?
- Jag vill göra rollpersonerna till folk på rymmen. Att vara inblandade i ett politiskt massmord kommer sätta den här grejen. Detta är också något som spelarna är medvetna om från början--ingen "gotcha". Detta passar väldigt bra med Cryptomancers grundpremiss om att vara jagade.
- Det är ballt att "hit the ground running"!
Har någon några tankar?