Dimfrost
Special Circumstances
Re: Dags att blåsa liv i monstret ...
Tack för förtydligandet! Jag bryr mig om vad du tycker, därför ska jag försöka klargöra hur jag resonerade (nu när man kan se lite mindre känslosamt på alltihopa).
Jag är inte heller upprörd, men jag var väldigt upprörd över att tråden flyttades ett tag (vilket väl kanske har framgått ). Däremot tycker jag fortfarande att den borde flyttas bort från det här forumet igen, eftersom det väl bara är Yyys regel att en tråd inte ska flytas när den är för gammal. Jag skulle hellre se den på Rollspelsmakande, eventuellt med metadiskussionen utbruten och lagd på Rollspel.nu-forumet.
/Dimfrost
Tack för förtydligandet! Jag bryr mig om vad du tycker, därför ska jag försöka klargöra hur jag resonerade (nu när man kan se lite mindre känslosamt på alltihopa).
Inte liktydigt, nej. Däremot hävdar jag bestämt att "rollspel som inte finns" är en delmängd av "rollspel som kanske inte omnämns så ofta". Min avsikt var alltså att utelämna delar av sanningen men att inte ljuga rätt ut i nyheten. Det var därför jag tog så illa vid mig när Marco kom med grova anklagelser om lögn och så vidare.Nyheten: Min invändning här är att det inte framgår att spelen inte finns annat än som koncept i recensionsform. En icke sanningsenlig varudeklaration helt enkelt. (Och, nej, »rollspel som kanske inte omnämns så ofta« är inte liktydigt med »rollspel som inte finns«.)
Det här var aldrig allvarligt menat. Jag ville fortsätta att leka med existensbegreppet på skoj, och dessutom är det faktiskt inte filosofiskt trivialt att påskharen inte finns. Jag ville uppskjuta avslöjandet ett litet tag, och jag insåg aldrig att folk faktiskt tog så illa upp som de gjorde (trots att de inte var upprörda ). I efterhand inser jag att det naturligtvis var väldigt dumt att göra så.Bortförklaringarna: Det här är det jag tyckte var fånigast av allt. I stället för att säga »okej, vi erkänner, spelen finns faktiskt inte« så kommer man med existensiellt dravel vars egentliga innebörd går att sammanfatta med »jo, spelen finns faktiskt, precis som tandfen och påskharen finns«.
Det stämmer. Jag ville skoja lite med bloggen. Fortfarande hävdar jag att det var korrekt att lägga upp nyheten (och denna uppfattning delas av Snigel som är högsta ansvarig för allt innehåll) och att skämtet och oärligheten hänger på just bloggen, men visst, det är klart att jag ville luras lite. Det erkänner jag villigt. Däremot ställer jag mig inte bakom anklagelser om illvilja och annat som jag har utsatts för.Ville man inte vilseleda folk hade det inte funnits någon anledning att inte från början säga rakt ut att spelen inte finns.
Jag är inte heller upprörd, men jag var väldigt upprörd över att tråden flyttades ett tag (vilket väl kanske har framgått ). Däremot tycker jag fortfarande att den borde flyttas bort från det här forumet igen, eftersom det väl bara är Yyys regel att en tråd inte ska flytas när den är för gammal. Jag skulle hellre se den på Rollspelsmakande, eventuellt med metadiskussionen utbruten och lagd på Rollspel.nu-forumet.
/Dimfrost