Skarpskytten
Ödestyngd världsvandrare
Jag drabbas ibland av en oförklarligt lust att ha en blogg. Om jag har något intressant att säga är väl en öppen fråga, men man kan ju å andra sidan skriva i första hand för sig själv. Men det är ju kul att bli läst, och ett sätt att bli mer läst är att blogga på engelska. Då kan man trots allt nå 1350 miljoner människor mot 10 miljoner om man skriver på svenska. Den svenska rollspelbloggsfären känns därtill rätt utarmad - det finns inte så många bloggar (eller?). Så genom att blogga på engelska blir man del av ett mycket större samtal - i teorin i alla fall, för ens läsare kan ju lätt blott bli marginellt fler än ett.
Men jag är också en varm anhängare av det svenska språket, och jag tycker det är trist om en stor del av vår kultur flyr över till engelskan. Så på något mer känslomässig (ideologiskt?) plan vill jag gärna skriva på svenska, även om antalet personer som kan ta del av det man skriver därmed blir mycket mycket mindre än om man skriver på engelska.
Hur skulle du ha tänkt om du hade en (rollspels)blogg - svenska eller engelska?
Men jag är också en varm anhängare av det svenska språket, och jag tycker det är trist om en stor del av vår kultur flyr över till engelskan. Så på något mer känslomässig (ideologiskt?) plan vill jag gärna skriva på svenska, även om antalet personer som kan ta del av det man skriver därmed blir mycket mycket mindre än om man skriver på engelska.
Hur skulle du ha tänkt om du hade en (rollspels)blogg - svenska eller engelska?
Last edited: