Nekromanti Blomkamp gör alien - Kan bli bra!

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
För Highlander fungerade det utmärkt att göra en Highlander 3 och 4 (och 5?) som totalt ingnorerade att det någonsin funnits en 2:a =)

Well... jag säger "fungerade"...

JJoghans

Regelknackare
Hmm. Såg teasern nu, och jag är verkligen inte imponerad av vad de visade (massvis av prålig 3D och enorma prylar som sprängs).

nyvinter

Illustrationist
Jag hade hoppatrs att de skulle göra en avstickare direkt efter ettan istället. Jag föredrar att varelsen var skrämmande även i singular och inte föremål för.masslakt. (Jag gillar Aliens massor, så det är inte det jag protesterar mot.)

Simon

Swashbuckler
LordMarlowe;n71375 said:
Är jag verkligen den ende som gillar fyran? (Stor Jeunet-fan.)

En sak som jag gillar med serien är att filmerna har så olika temprament, ja rent av är helt olika genrer. Scotts etta är slasherskräck, Camerons två en actionrökare, Finchers trea ett skruvat fängelsedrama och Jeunets film är en komedi.

Det var rätt länge sen jag såg den, men jag minns den med rätt varma känslor, fast den är knäpp (och slutet är lite schabbligt skrivet, tycker jag nog).

Trean däremot såg jag om för inte så länge sen, eftersom jag tänkte på den som orättvist underskattad, men alltså, gud i min lilla låda så dålig den är! Manus, klipp! Actionsekvenserna i sista tredjedelen går ju inte ens att hänga med i vad som händer, för de har så uppenbart desperat pusslat ihop det material de har, fast det inte hänger ihop. Smärtsamt att se.