Nekromanti [Blood Bowl: Chaos Edition] Rollspel.nu liga!

Lukas

Mannen i Gult
jag är också på om vi får ihop något

//Lukas som spelar wood elvs

15inlägg kvar

Cybot

Mest spelbar
Okej.

Cybot
Ubereil
Lu-Kaazh
Johoohno

Det är tillräckligt för att starta en turnering.
Typ dubbel round-robin med en final (alla möter varandra två gånger och sen så tar de två bästa och gör upp om förstaplatsen., vilket skulle ta 7 veckor om vi kör en omgång i veckan.
Om fler kommer till så skulle det lägga till en vecka per spelare (två åt gången), men när/om vi kommer upp i 8 spelare så skulle vi kunna gå över till single round-robin.

Just nu är lite upptaget, men en start i början av februari skulle vara najs för mig. Vi skulle också kunna starta en separat öppen turnering (free for all) för att spela av oss om man vill ha fler än 1 match i veckan.
En öppen liga skulle också ge oss möjlighet att få upp ett vännätverk på Bloodbowl sajten.

Vi skulle också kunna diskutera om det är några skills eller skills kombinationer som vi absolut inte vill se på fältet. Det är inga problem för korta turneringar, men ClaPOMB (Claw+Piling-On+Mighty Blow) är i alla fall en kombo som jag är evinnerligt trött på (om du inte har Fend, som kan kontras om han har juggernaut också, så är det typ en utslagen spelare varannan turn i medel. Och det är bara ifrån blitzarna).

Übereil

Swashbuckler
Cybot said:
Just nu är lite upptaget, men en start i början av februari skulle vara najs för mig.
Då får vi tid att vänta på att fler går med också. :gremsmile:

Cybot said:
Vi skulle också kunna diskutera om det är några skills eller skills kombinationer som vi absolut inte vill se på fältet. Det är inga problem för korta turneringar, men ClaPOMB (Claw+Piling-On+Mighty Blow) är i alla fall en kombo som jag är evinnerligt trött på (om du inte har Fend, som kan kontras om han har juggernaut också, så är det typ en utslagen spelare varannan turn i medel. Och det är bara ifrån blitzarna).
ClaPOMB blir väl drygt först när det är nån spelare som köper det på alla spelare. Att kaosdvärglagets minotaur har alla tre känns väl inte konstigt (fan ska man annars med minotauren till, liksom), men när dessutom de sex långskäggen har det...

Übereil, som tänkt lira Kaosdvärgar

johoohno

Warrior
Låter bra det här. Jag tänker som übereil med kombon, inget kul att möta ett helt lag med det men visst kan väl enskilda spelare få ha det. Med andra ord svårt att förbjuda skillkombos, kanske bättre/lättare att styra mot vilka raser som är tillåtna?

Jag inget emot ett tema, spelade i en turnering emd bara alvlag en gång och det var grymt kul. En annan turnering jag gärna varit med i var en med bara linemen (de man får ha 16 av), vilket lät som en kul idé. Men jag är rätt öppen för vad gruppen vill: free for all/only bash/no bash, whatever.

Om nu en liga dras igång får ni gärna hojta till mig via mejl (mitt användarnamn + hotmail.com) om jag inte är aktiv här på forumet just då.

Vad har ni för lag ni gillar att spela? Själv gillar jag pro elf, chaos, nurgle, Khemri men prövar egentlgien vilket som.

Antar att bara de två senaste utgåvorna är kompatible (Legend och Chaos). Själv kör jag som sagt Chaos.

Übereil

Swashbuckler
Jag har vunnit Pennybridge Open (en liga anordnad av Örebro Universitets spelförening - de fick ihop en femton coacher) med Amazon - att den värsta skadan som drabbade laget var en skadad rookiethrower kan säkert ha nåt med saken att göra...

Jag började som alvspelare (pro-elves närmare bestämt), men det passade mig aldrig. Förlorade mer än jag vann och hade så gott som alltid en fyra-fem casualties mot mig. Var på väg att sluta spela när jag fick testa orker i en tvådagarsturnering vilket var något helt annat och som funkade betydligt bättre. Gav mig då på Amazoner för att försöka kombinera det jag lärde mig av att spela alv med det jag lärde mig av att spela ork, vilket som sagt kulminerade i en turneringsseger i min sista säsong där.

Nu ska jag som sagt försöka mig på Chaos Dwarves. Får se hur det går utan ett helt lag med dodge (och bollhanterare utan några egentliga bollskills...), och vad jag kan göra med pjäser med över tre i styrka.

Übereil

Cybot

Mest spelbar
Jag har nu startat en öppen liga för rankade och orankade matcher (fri challenging).

Ligans namn: Blodsocker WRNU
Password: rollspel

När väl folk har joinat så startar vi upp vår första Cup, "Blodsockret".

Lukas

Mannen i Gult
Cybot said:
Jag har nu startat en öppen liga för rankade och orankade matcher (fri challenging).

Ligans namn: Blodsocker WRNU
Password: rollspel

När väl folk har joinat så startar vi upp vår första Cup, "Blodsockret".
Nu tror jag att jag lyckas joina.

//Lukas som aldrig sätt maken till opedagogiskt menusystem

Cybot

Mest spelbar
Lu-kaazh said:
//Lukas som aldrig sätt maken till opedagogiskt menusystem
Jo. Det är ju det. Men nu har du i alla fall fått träning i hur man registrerar ett lag i en liga :gremsmile:

Nu har vi i alla fall fyra intresserade som är inne på Blodsocker WRNU.
Blodsocker WRNU är tänkt att fungera som ett sätt för casual matcher mellan olika coacher och som en lista över folk som är intresserade att delta i Championships.

Jag har startat up "Blodsockret" (lösenord: rollspel).
Fyra lag. Dubbel Round-robin (dvs, varje lag möter varje annat lag två gånger).
Registrera era lag (behöver inte vara laget som är registrerat på Blodsocker WRNU) så börjar vi säsongen inom en vecka typ. Det är fria spelaromgångar, så det är inte nödvändigt att varje lag spelar en match i veckan. Men vi ska försöka.
När ni väl har blivit matchade genom Calender så kom överens om en tid genom PM-funktionen här på forumet.
Jag kommer att annonsera i den här tråden varje gång alla har spelat klart sina ronder.
Om ni vill kan ni också posta om hur era matcher gick, hur enkelt eller hur utförligt ni vill.

Lycka till och må det bästa (eller mest fuskande) laget vinna.

Übereil

Swashbuckler
Vi får väl försöka sätta någon slags deadline. Typ, alla ska ha spelat en match denna vecka.

Übereil

johoohno

Warrior
Nu ser jag i alla fall att mitt lag har blivit godkänt. Kom igen nu'rå ni andra så vi kan komma till skott här!

Svartalfen

Veteran
tjena

jag e fett på att spela

coach name: tromhp
team name: vet inte änn ska skapa lag imorgon( eller senare idag när jag har slaggat)

johoohno

Warrior
Det verkar inte bli så mycket med denna liga, eller?

Norsca Union League behöver en spelare till för sin säsong tio som ska dra igång i dagarna (en huvudsaklig skandinavisk liga). Med en spelare till blir det tio i ligan.

Någon intresserad? Gå med i det forumet och skriv upp ert namn i http://norscaleague.com/index.php?topic=397.0.

Erik_N

Warrior
Jag har införskaffat spelet. Så länge spelschemat inte blir allt för tufft så är jag med.