Nekromanti [Blood & Bronze] Smakråd

Tre solar

Hero
Så.

Jag har fem asfeta skisser, och måste välja en av dem som ska bläckas. Motivet är "tre äventyrare upptäcker ruinstaden Xu'Shara".
Nu är mina frågor till dig:
- Vilken skiss föredrar du?
- Varför föredrar du just den: är det kompositionen, äventyrarna eller ruinerna?

PS. Är det bara jag eller blir uppladdningsfunktionen sämre för varje dag?

Konrad Konvalj

Myrmidon
1:an vid en första anblick. Sen kikade jag lite till och såg att 2:an är typ den samma så någon av dem kan du gå vidare med.
Jag fastnade med blicken på den där snubben som hjälper den andra snubben och blev genast nyfiken. Filuren som står och blickar ut ruinstaden är inte alls lika intressant. Ruinstad 1 ser också (rätt svårt att avgöra i skissläget dock) mer ut som en ruin än 2:an så det kan vi lägga på pluskontot. Dom där stora byggnaderna ser inte så ruiniga ut.

3:an, 4:an ger mig en känsla av att gruppen är ute och smyger lite. Troligen skall de göra ett inbrott.
5:an är mest en oformlig klump av nått.

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
Jag tror du vill ha äventyrarna till vänster i bild ifall du väljer någon av de fyra första; då läser vi den som att de kommer till något. Har du dem till höger känns det mer som att de blir stoppade av något, och det tror jag inte du vill.

Själv föredrar jag nummer tre, den och ettan delar den bästa kompositionen men nummer tre har häftigare ruiner. De på nr1 känns litet för grekisk-romerska för att vara intressanta.

Men min favorit är nummer fem, för den gör rollpersonerna små och litet vilsna i en enorm värld och utlovar något som liknar ZIGURRATER omg. Och även om det inte stämmer, så ger det en mer ruinlik, ödslig bild och mer stämning. Så - jag röstar för fem!

Tre solar

Hero
Tack för alla synpunkter. Jag vet dock inte om jag blivit klokare...

men jag håller helt med om att äventyrarna bör vara till vänster. Om det blir nummer 3 utgår jag från att den kommer spegelvändas (alltså bli som fyran, men med treans ruiner).
Xhakhal said:
Förlåt! Jag menade nummer TVÅ varje gång jag skrev tre. Jag råkade räkna åt fel håll och missade att de faktiskt var numrerade. Tycker nummer två är klart snyggast.

Mogger

Hipsteranka
Haha, och jag röstar på 2:an. Jag gillar hur de liksom står och spanar ner. De är inte framme än. Mycket återstår. Och sedan tror jag att du inte vill ha tre bakhuvuden, så försök se till att det blir ansikten som syns.
Måns said:
Sorry, 3:an menar jag. Den när de kommer från vänster.

God45

#PrayersForBahakan
1:an, helt klart. Men det är för att vinkeln där de står och blickar ner på staden ser ut som de där bilderna av sönderbombade Berlin efter WW2 och det ger fina ödesmättade känslor.

Leon

Leo carcion
Jag gillar 2,3 och 5. De som är antingen Petra eller Ziggurater, snarare än grekoromerskt.