Jag är väldigt glad att jag inte drogs in i OSR-träsket*, men det är lite förvånade att ingen då skrek något i stil med "vafan, är ni galna? Det är ju ren dynga!" Men nej, folk la tydligen hellre en röst på det i nördvärldens största prisomröstning...
Nu har jag inte läst modulen utan utgår ifrån vad som skrivs i länken ovan (inkl det koddolda) men med tanke på all skit som bubblat upp ur LotFP-lägret på senare år så blir jag varken förvånad eller speciellt upprörd. Det tycks helt enkelt vara den typen av teman och inslag som drev det spelet och klicken runt det. Och jag tycker det är väldigt bra att det lyfts upp. Här har vi i lilla Sverige ägnat mest tid åt inkludering och jämlikhet så pysslar de med det rakt motsatta där borta. I deras lilla klick. Jag inbillar mig inte att det gäller alla OSR-spel eller spelare. Men jag vet att den där lilla klicken var oerhört tongivande.
Det sagt så är det inte brottsligt att skriva dåliga eller motbjudande rollspelsmoduler, eller att köpa, läsa och spela dem. Men jag kan tycka att det inte är en god representant för vår hobby.
Ps. Nej, jag tycker inte man ska frånta modulen sitt pris. Men kanske att de som röstade på den kan tänka en vända till och fråga sig om de verkligen tyckte att den var så bra att den förtjänade vårt finaste pris?
*Den sunkiga delen av det. Alltså själva träsket.