Nekromanti Bloodsport

Nalle med AK4

Swordsman
Jag har tänkt lite på att samanställa ett dokument rörande Bloodsport. Rätta mej om jag har fel, min regelbok är inte i lusläsbart skick just nu, men vad jag vet så står det bara att Madagaskar är det enda land där det är lagligt att spela sporten, och att varje deltagare är begränsad till 2 liter blodersättning (eller nåt sånt).
Jag har tänkt mej att man skickar in någon med ett ultrasnabbtuggande maskingevär laddat med gummikulor modell elaka på en arena där man skickar in massor med lycksökare med påkar, yxor, baseballträn, knivar o.dyl.
och så gäller det för deltagaren att klara sig därinne så länge som möjligt. Då finns det iof inget element av att tävla mot varandra, förutom att jämföra sina tider.
Annars kan man tänka sig att spelarna skjuter på varandra istället...
Ja, vad tror ni? (Där såg jag allt till att mitt inlägg inte svara på sina egna frågor-kolla på Skräckforum-inlägget Mersmak för Mer Skräck så förstår ni/images/icons/smile.gif
Nalle

Tippis

Warrior
Borde det inte kunna innebära en mängd sporter, allt från one-on-one knivslagsmål till Urban Brawl-liknande slag, så när det står "Bloodsport" i TV-guiden är det lika informativt som om det stod "Skidsport"?

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Bloodsport !
Oerhört bra engegemang, och jag stödjer till 100 % (skulle säga 110 % om det inte vore för att det lät så löjligt).
Det vore jättekul om du kunde lägga upp det färdiga dokumentet sen på forumen eller kanske på nogo sidan ?

Mina tips till bloodsport.
- Inga skjutvapen. Faktiskt, folk dör för lätt och det blir inte riktigt så kladdigt som man tror.
- Cyberpsykosfall. Mer och mindre mentalt sjuka cyborger ska naturligtvis in och slåss. Rippers och slasher klor lär vara vanligt. För att inte tala om muskelförstärkningar och förbättrade cybernetiska ben (springa snabbt och hoppa långt).
- Skärande och stickande vapen. Motorsågar, slipklingor, yxor, knivar, svärd stora krokar. Mycket hullingar = mycket blod.
- Monomol. Monomol står i NeoTechs ordlista och finns även i gibson, kallas därför monofilament. Det är en tråd som är en molekyl tjock och med extremt starka intermolekylära bindningar. Kort och gott, den skär igenom det mesta.
Sådana kan man ha som om publiken ger tummen ner för någon kombatant. Stackarn springer sedan ovetandes in i en monomol med bröst korgen och delas i två(eller varför inte 4 ?). Detta är vad kallar för "Crowdpleasers" inom showbusiness.

Frågan är bara om detta är något som man söker in till eller som ett straff för fångar (ungefär som gladiator arenan i Rom)? Eller kanske både och.
Är det frivilligt ska givetvis helt ohemula mängder pengar finnas att tjäna på det hela eftersom riskerna är så väldigt stora (man typ dör, eller skadas allvarligt i bästa fall).

Jaja, detta är bara mina förslag. förkasta eller prisa, behåll eller förvrid. Det gör mig inget. Men när du blir färdig med dokumentet så får du posta upp det forumet som sagt.

Lycka Till !

Nalle med AK4

Swordsman
Åh vad skönt att träffa någon här som verkligen är entusiastisk och inte bara säger "nääe, det är FEEEL, såhär ska det va"/images/icons/smile.gifInga namn..
Det var bra förslag, speciellt det där med monomol.
Fast det verkar lite orättvist om man plötsligt kan springa rakt in i en monomol...men ack så häftigt! Det kan väl hända om man fuskar eller fegar eller så. Med mitt första inlägg så tänkte jag att "kanonmaen" som var beväpnad med knivar och yxor var straffångar medans de som kämpade med maskingeväret var ute för att tjäna pengar. Man kanske kan kombinera det?
Att man skickar in några deltagare med yxor eller så och så gäller det att hålla sig undan från "kanonmaten" och alla andra deltagare och samtidigt försöka ta kål på de andra.
Kanske man skulle ha med gömda minor med tripwires och så, eller steadyguns vid utgångarna (i fall någon skulle försöka fly/images/icons/devil.gif). Det låter ju bra. Jag börjar jobba på dokumentet
nu så kan jag posta upp det när det blir färdigt.
F'resten, var det någon som laddade ner min musiklista?
Jag fick inga kommentarer på inlägget där den fanns.
Jag lägger nog upp den när jag någon gång orkat sätta mig ner och knåpa ihop en hemsida.
Nalle

Storuggla

Champion
Tips om källa

Om du nu insisterar att syssla med sådarna våldsamma grejjor så kan jag rekommendera "The Contract Directory" till SLA Industries. Innehåller bakgrund för Företagets kontrakmördare och ett mycket bra avsnitt med olika blodsporter, hur de spelas och allt runtomkring.
Helt crazy.

Storuggla, som det regnar på

Frippe

tackar som frågar
Filmtips - "The Running Man" med Arnold S [NT]

NT = Nattlig Transplantation

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Jag har gått och tänkt lite granna på det här med bloodsport och kommit fram till ett par saker.
Återigen, det är du som skriver dokumentet, så använd så många av mina idéer som du känner dig bekväm med.

Återigen vill jag påpeka att jag inte tror att skjutvapen är nån bra grej. Vill du ge en skillnad emellan dom som är där legitimt, och dom stackars dödsdömda fångarna, så gör såhär istället.

Ge din vanliga fånge en stillet eller kanske en stor kniv max. Vill du vara riktigt elak så ger du varannan fånge en kniv så att vissa är obeväpnade. Då måste dom slåss för att få vapen.
Ok, sedan ger du dom som är där på egen risk, 1 ringbrynja/"tjockt motorcykel ställ" eller dyl. + 1 motorsåg/fetslipat-svärd eller dyl. Sen kan du ge dig f-n på att dom har ett övertag likförbannat.

Om någon har varit riktigt duktig så kan han belönas med ett kortpipigt pumphagel med fullt tubmagasin men inga extraskott. Sedan så är det plexiglas modellen tjockt, mellan arenan och publiken och där patrullerar även vakter med SMGs, kroppskydd m.m. utifall att någon cyberförstärkt galning med STY femti-elva skulle ha sönder glaset.

Ännu en bra sak att ge ut är troligtvis någon form utav av stridsdrog så att kroppen kan ignorera smärta totalt.
(Visst, adrenalin gör nästan detta totalt, men det finns jämnt utrymme för förbättring).

Steadyguns vid utgångar är jag nog lite skeptisk till. Prova 2 dm stål istället. Enda sätter att komma ut är att genomföra uppgiften (vad det nu är).
Om det ska vara minor så ska det vara någon form av extremt hullingbesatt splitter som kommer ur dom. Tänk på att det ska bli blodigt. En vanlig sprängladdning behöver nödvändigtvis inte ens göra hål på kroppen.
Inge hål = Inge blod.

Som sagt, se detta som mina förfinade förslag.

Nalle med AK4

Swordsman
Ännu fler bra förslag från Naug! Tyvärr har lata jag inte börjat skriva äm.../images/icons/crazy.gif
Tja, det finns väl tid till det också.
Allt det där var bra, förutom en liten sak som jag måste fråga om:
"En vanlig sprängladdning behöver nödvändigtvis inte ens göra hål på kroppen.Inge hål = Inge blod."
Är det bara min uppväxt med dåliga actionfilmer och -dataspel som har fått mig att tro att det blir väldigt kladdigt med sprängladdningar? Visst, detonerar en handgranat sådär tio meter bakom dig blir du inte söndersliten precis, men jag tänkte mer på trampminor o.dyl. Då kommer ju explosionen underifrån, och då blir man väl ganska köttad. I alla fall kastas man högt upp i luften och antagligen så blir man åtminstone lite köttig när man landar (tror jag). Men med hullingar blir det ju ganska kladdigt också.

Förresten, det är väl bättre att ladda hagelbössan deltagarna kan få tag i med grova slugs? Det blir väl köttigare än med vanligt buckshot.
Jaja, ska börja med dokumentet direkt när jag har kopplat ner mig (hoppas jag/images/icons/wink.gif)
Nalle (grmbl...rackarns Games Workshop som gör självdisintegrerande färg. Jag hade ju Boltgun Metal här igår!)

Tippis

Warrior
<blockquote><hr>"En vanlig sprängladdning behöver nödvändigtvis inte ens göra hål på kroppen.Inge hål = Inge blod."
Är det bara min uppväxt med dåliga actionfilmer och -dataspel som har fått mig att tro att det blir väldigt kladdigt med sprängladdningar?<hr></blockquote>Njaoää... explosionen i sig har ganska svårt att ta sönder något så segt, tjockt och flexibelt som huden. Får kroppen bara fladdra fritt, och explosionen inte är synnerligen riktad, eller på annat sätt osymmetriskt fördelad, kommer hudpåsen hålla. Däremot kommer huden utan vidare föra vidare det stora trycket till de stackars organen inuti kroppen som i sin tur kommer må dåligt av det hela.

Splitter däremot, är en helt annan sak...

Apropos hagelgevär... Varför inte ge deltagarna gamla hederliga mynningsladdade muskedunder (el.dyl) som laddas med grus, småspik, skruv eller vad annat användaren kan hitta? Det kanske är bäst att ge stackarn någon slags förberedd laddning, så han slipper stå med laddstake och kruthorn, utan istället bara slänger i laddningspaketet och sedan öser ner en näve projektiler... Extra roligt för publiken blir det ju om vapensäkerheten inte är den största, så användaren är i nästan lika stor fara som målet... (dessutom kan ju detta användas för att 'rigga' tävlingarna - om den stora publikmagneten och pengaindragaren håller på att få sitt, kan tävlingsledningen spränga motståndarens vapen... muahaha... korruption... muahahaha!!)

Storuggla

Champion
Sett Battle Royale?

Den japanska filmen alltså? Den där en hel skolklass dumpas på en ö med högexplosiva halsband och alla får var sitt vapen, allt ifrån ett rostigt burklock till en kpist tror jag.
Om det efter tre dagar finns mer än en överlevande sprängs halsbanden. Om det efter tre dagar finns en överlevande är det vinnaren, hipp hipp hurra. Om det inte är en bloodsport s vete faan vad som är det...
Mycket blodig och sjuk film. Har dock ett intressant budskap om man tycker om det också.

Storuggla, filmrekommendatör.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Är det bara min uppväxt med dåliga actionfilmer och -dataspel som har fått mig att tro att det blir väldigt kladdigt med sprängladdningar? Visst, detonerar en handgranat sådär tio meter bakom dig blir du inte söndersliten precis, men jag tänkte mer på trampminor o.dyl. Då kommer ju explosionen underifrån, och då blir man väl ganska köttad

mmm...
Tänk på det så här !
En vanlig handgranat, som skadar med hjälp av sin tryckvåg (alltså bara genom ren explosion, kallas även på engelska för concussion grenade.) gör krossskada.
Krosskada brukar som bekant inte vara mästaren på att skapa blödning, utan brukar snarare skapa ohemula mängder Trauma, och framförallt benbrytning.

Medans en splittergranat, som skadar dels med tryckvågen, dels genom att granatens hölje delas upp i små bitar som skickas ut i hög hastighet åt massa håll (även känt som splitter, på engelska fragmentation grenade eller bara frag.). En splitter granat gör alltså dels krosskada från tryckvågen, men vad som gör den effektiv mot obepansrade mål är det faktum att den skickar ut en hel kasse splitter som gör projektilskada (antar jag ?).

Detta gör att jag drar slutsatsen att splitter blir det mer kladd av, å andra sidan så kan jag ha helt fel. Jag har inte direkt kollat upp den här informationen /images/icons/crazy.gif
men det verkar logiskt nog.

Nalle med AK4

Swordsman
Re:Nej

Njae..jag tycker nog att den verkar suga rätt rejält.
Det är ju iof i sanning en blodig sport.
Nalle

Nalle med AK4

Swordsman
Det var bra! OK, jag förstår att det i verkligheten inte blir så kladdigt med concussion-granater. Fast frågan är om det verkligen måste vara kladdigt. Jag menar, det kan väl vara roligt att se hur någon flyger genom luften, bryter benen och förstör sina inre organ? Speciellt som en motståndare kommer och finishar den stackarn med en motorsåg/images/icons/grin.gif...
Jaja, lägger iallafall upp dokumentet snart så får vi väl se hur det blir. Jag tror jag ska tänka på det där med mynningsladdad, om arenorna ser ut som jag tänker mig (typ som Laserdome elelr Cybertown, fast mer sten och grus och trasiga trappor och så) så lär det ju finnas gott om grus och metallbitar som man kan ladda in. Man kanske kan kombinera det med vad Naug sa tididgare, att man skickar in någon med en tub grova slugs och sedan får de mynningsladda med grus.
Fast det kanske inte går att ha mynningsladdning och slugs på samma vapen(inte samtidigt, så klart).
Nalle

Tippis

Warrior
<blockquote><hr>Fast det kanske inte går att ha mynningsladdning och slugs på samma vapen(inte samtidigt, så klart).<hr></blockquote>Får slugen plats i mynningen går det ju bra... Men sedan kom jag ju på den djävulusiska idén att kanske inte låta deltagarna ha allt de behöver för att slåss från början...

Ex. Deltagare A och B kommer in på arenan med varsitt 7-he-etes stort muskedunder, men har ingen ammunition el.dyl. medan deltagare C kommer in tomhänt, men är den enda som kan komma åt den stora ammunitionsautomaten mitt på arenan (den är väl DNA/Retina/whatever-kodad, och kollar att ögat/fingret/huden sitter fast på en levande person)... Då gäller det att fort som attan hitta och bli kompis med deltagare C så man kan få tag på ammo...

Komplikationerna blir då:
varför inte bara puckla på varandra med andra tillhyggen?
tänk om jag struntar i deltagare C, men inte min motståndare?
tänk om deltagare C inte tänker vara hjälpsam, utan bara klubbar ner mig och snor min bössa?
osv osv osv

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Vad sägs om att klubba ned deltagare C och släpa hans kropp till till automaten för att öppna. Man behöver inte vara i liv för att göra ett retina eller DNA test /images/icons/grin.gif

Tippis

Warrior
...nej, det är därför automaten får ta och innehålla utrustning som undersöker att provet tas från en (för tillfället) levande person... Det innebär ju fortfarande att man kan knocka personen, men inte ha ihjäl... just då... (eller var det det du menade?)

GrottrolletNaug

Swashbuckler
nej, det är därför automaten får ta och innehålla utrustning som undersöker att provet tas från en (för tillfället) levande person

Låter avancerat, men visst.