Mogger
Hipsteranka
Vi har ju diskuterat hur svårt det är att skapa en tillräckligt komplett sandlåda som berör större regioner, men det slog mig (när jag spelade Crusader Kings) att den typen av redskap skulle funka utmärkt som blrobig sandlåda för den typen av spel. Där får du allt du behöver veta om regionen, och även slumpmässiga händelser.
Så, min fråga är, hur svårt skulle det vara att skapa en sådan simulering? Problemet är såklart att om RP mördar påven så måste det in i databasen och påverka typ allt, medan en översvämning i Köln kanske inte får riktigt samma påverkan på världen.
Jag har själv absolut inga kunskaper alls om sånt här och kanske är det vettigare att spela CK3 multiplayer, men det känns som ett redskap som borde vara att föredra framför 101 tabeller att rulla på.
Så, min fråga är, hur svårt skulle det vara att skapa en sådan simulering? Problemet är såklart att om RP mördar påven så måste det in i databasen och påverka typ allt, medan en översvämning i Köln kanske inte får riktigt samma påverkan på världen.
Jag har själv absolut inga kunskaper alls om sånt här och kanske är det vettigare att spela CK3 multiplayer, men det känns som ett redskap som borde vara att föredra framför 101 tabeller att rulla på.