Nekromanti Blue Rose över Skype 19.00 ikväll

God45

#PrayersForBahakan
[FONT=Times New Roman, serif]Ikväll klockan 19 kommer jag spelleda Blue Rose över Skype. Blue Rose är ett Romantic Fantasy rollspel baserat på Diane Duane, Mercedes Lackey och Tamora Pierce. Man spelar magiska riddare i en magisk utopia tillsammans med magiska talande djur. Vill du vara med och spela? Skriv i den här tråden! Det enda man behöver är Skype och ett glatt humör.[/FONT]

[FONT=Times New Roman, serif]Kampanjvärlden är inspirerad av romantisk fantasy vilket är ovanligt för rollspels världar. De flesta kampanjvärldar är inspirerade antingen av Sword & Sorcery så som Conan och Elric. De handlar om våld, glömda skatter, fruktansvärd magi och äventyr. Eller så är de inspirerade av heroisk fantasy som handlar om mäktiga hjältar som slåss mot ondskan i episka strider som avgör världens öde. Romantisk fantasy handlar snarare om magiska världar, karaktärernas känslor och relationer och världen är oftast betydligt trevligare än i de andra versionerna av fantasy. Gillar du Diane Duane, Mercedes Lackey, eller Tamora Pierce är det här spelet för dig.[/FONT]

[FONT=Times New Roman, serif]Aldis är en magisk utopia styrd av en monark vald av en magisk hjort som alltid väljer en god ledare, den godaste möjliga ledaren till och med. Riket är fredligt, vänligt och alla har det ganska bra. Alla har tillräckligt med mat, ett tak över huvudet och tillgång till sjukvård. Folk av olika hudfärger och sexuella läggningar accepterar varandra och inte ens de intelligenta telepatiska djuren blir diskriminerade. De farligaste eller svåraste jobben utförs med hjälp av magi eller personer som vill göra dem. Armen består av frivilliga och är modig och heroisk. Visst, ibland är folk grymma eller deprimerade men överlag är allting fantastiskt. Det är ett utopiskt samhälle som bara skulle kunna fungera med hjälp av magi.[/FONT]

[FONT=Times New Roman, serif]Aldis grannländer är dock inte lika trevliga, där finns Jarzon som är en konservativ teokrati som inte gillar Aldis för att det är ett flummigt hippie paradis, de båda länderna ligger i något av ett kallt krig. Där finns Kern som är det onda landet av ondska som styrs av nekromantiker. Jarzon och Aldis teamar ibland upp för att slåss mot dem när behövs vilket leder till underhållande kulturkrockar mellan de båda allierade arméerna och dessutom ger en chansen att ha Romeo och Julia romanser. Sedan finns det Rezea som är hem åt vandrande eller ridande nomadstammar. Rezea är mer eller mindre en ursäkt att ha med barbar prinsar/prinsessor som kärleksintressen men det passar utmärkt i genren så det är rätt coolt.[/FONT]

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Wooo! Jag har inget glatt humör, bara en förkylning som gör mig gnällig och trött, så jag behöver någon som kan vara med istället för mig och skvallrar om hur kul det var efteråt.

God45

#PrayersForBahakan
DeBracy;n148454 said:
Wooo! Jag har inget glatt humör, bara en förkylning som gör mig gnällig och trött, så jag behöver någon som kan vara med istället för mig och skvallrar om hur kul det var efteråt.
Jag kan kompromissa rörande det glada humöret om du vill vara med. Annars får du en rapport i efterhand :)

zonk

muterad
Ah det här låter ju lysande! Evt blir jag klar lite i sista minuten men jag e lätt på

Jimmy

The One Ringkvist
Blir det mer Blue Rose över Skype? Vill gärna testa!

God45

#PrayersForBahakan
Jimmy;n150200 said:
Blir det mer Blue Rose över Skype? Vill gärna testa!
Det blev inget eftersom vi var för få spelare. Det kanske kommer ett till tillfälle någon gång i framtiden.

Jimmy

The One Ringkvist
God45;n150261 said:
Det blev inget eftersom vi var för få spelare. Det kanske kommer ett till tillfälle någon gång i framtiden.
Okej. Jag är absolut intresserad!