Nekromanti Blueray ?

Iom min ps3a så har jag ju en bluerayspelare, men eftersom den är europa kodad så kan jag (i de flesta fall) bara se europakodadefilmer (Kan inte regionskoden eller regionsfria filmer. Ibland sägs det att n film är en region men visar sig vara regionsfri, men vem vill chansa på att så är fallet ? Någon kanske har större insikt i detta än jag ?

I Usa är ju Blueray filmerna svinbilliga, det är ofta ca 50% billigare att köpa en film därifrån än en från tex Cdon eller annat valfritt ställe.

Jag har letat som en dåre över bra butiker som är billiga här i Europa om det ens finns några ? Känner någon till någon nätbutik med rätt region/regionsfria bluerayfilmer lokaliserad här i Europa för jag har inte funnit någon.

ripperdoc

Myrmidon
Regionkoderna för Blu-ray är A, B och C, där A är Nord- och Sydamerika + Sydostasien (klart bästa regionen, globalt sett), B är Europa, Afrika och Australien och C är skurkstaterna i resten av Asien.

Många filmer är på baksidan märkta ABC och gäller då i alla, eller så är de märkta A men gäller ändå i alla :gremtongue:

Det finns en mängd listor på nätet med amerikansk blu-ray som funkar i alla regioner. Se exempelvis här.

Jag har inte själv hittat några billiga Europa-butiker, men jag har inte behövt leta då jag kör på region A :gremwink:

då jag kör på region A
Ja du är ett As(iat) :gremgrin:

Tack för infon (varför jag inte frågade dig IRL är ett mysterium).

Du länkade till engelska Amazon. Det är ju inte direkt billigare där. Länkade du fel eller menar du att alla de filmerna är regionsfria oavsett vartifrån man köper dem ?

Jag har hittat vad jag tror är en Dansk återförsäljare, dom är ju inte direkt billiga men dom har sänkt priset på en hel del filmer. Länk

ripperdoc

Myrmidon
Nej, listan var för att den angav vilka titlar som har Europavänlig regionkodning. jag har inte dubbelkollat om det var rätt, jag tror det finns motsvarande listor på amerikanska Amazon. Jag köper själv bara från amerikanska Amazon, kostar cirka 100 kr filmen inkl frakt om man håller sig till deras regelbundna specialerbjudanden.