Nekromanti Bobbykartutmaningen: inlämning

Dimfrost

Special Circumstances
Dimfrosts bidrag

Okej, här kommer mitt bidrag. Jag funderade på olika teman först, som en underjordisk grottvärld, en värld på en död guds kropp svävande i tomheten eller en karta över en hjältes irrfärder, men i slutändan blev det ändå en helt traditionell karta. Så här i efterhand märker jag också att ett par grejer ligger lite väl nära namn från Bobbys karta också, men det får vi leva med, för jag orkar inte ändra det nu. :gremsmile:

Om något är svårt att läsa på nedanstående karta (jag orkar inte fixa kartan ordentligt med bläck och så) finns det en större version här.

/Dimfrost

Jambu

Swordsman
Jambus Bidrag

Som alltid blev jag lite överentusiastisk.
Färgen var mest för att göra det möjligt att få någon typ av överblick.
Nåja.
Här är den stora versionen:

Och den löjligt stora versionen finns att hitta högst upp här.

JonasM

Veteran
Rhuarchs/Jonas bidrag 1

Här kommer mitt första bidrag.

Det bygger på en gammal karta jag gjorde för säkert 15 år sedan – förmodligen ganska influerad av Trakorien – men nu uppiffad och digitalt remixad. Jag behöll dock de flesta av namnen; misstänker att jag lev av extrem idétorka då och ogenerat stal från ett par böcker ...

Håll till godo!

JonasM

Veteran
Rhuarchs/Jonas bidrag 2

Och här kommer mitt andra bidrag (som bäst kan beskrivas som klotter).

Dilandau

Myrmidon
Dilles bidrag

här kommer mitt fantastiska bidrag. det är faktiskt bara en karta jag gjorde för kanske 6 år sedan, rakt av. inga uppdateringar, ingen omgörning. spännande värre.

dessutom är den stor som fan och har mycket utrymme för anteckningar.

Nightowl

Champion
Nightowls bidrag 1: Fantasy (?)

Utan funkande skanner, trodde ni jag skulle lämna vålk åver - men tjifickni! Jag hade nämligen liggande lite filer på min hårddisk som var skannade från gamla kartor jag gjorde för eoner sedan, innan jag ens började spela rollspel. Jag har lite konceptskisser från den här världen också... :gremsmirk: ...som är som den är, förstås.

Inte lika far out som Bobbys och man kan driva bort Rising med den med mängden referenser - men ändå!

Erik

Nightowl

Champion
Nightowls bidrag 2: Postapokalyps!

Också från före mitt rollspelande, dvs nån gång på... 80-talet.

Lika oläsligt som mitt förra bidrag, btw.

Erik, voynichska manuskriptet got nothing on me!

Rosen

Myrmidon
Rosens bidrag

Eftersom andra lämnar in skåpmat gör väl även jag det. Motstår dock frestelsen att länka till 'Then Kienda Verlden' och pekar på ett annat gammalt uppladd: Raconta, the Known World.

Härstammar från slutet av 80-talet, huserade tjugotalet olika raser och nåt halvdussin barska mänskliga kulturer. Tyvärr är det en ren naturkarta; länders namn och gränser finns inte utsatta på den, men de flesta hette tungvrickande saker med mycket konsonanter i. (Citatet nedan hade nog passat in rätt bra där.)

--
Åke

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Ett gemensamt bidrag

Här kommer ett kartbidrag skapat av inte mindre än fem personer: Dimfrost, Gurgeh, Snigel, Walium och Yassilus.

Om man vill kunna läsa ordentligt kan man titta på en större version av kartan som finns här.

/tobias

Quan'talis

Swashbuckler
Bara för att vara annorlunda skriver jag inte i ämnesraden vems bidrag det är. Dessutom kallade jag filen "karta.png". Så nu kommer ni aldrig att kunna gissa vem som ritat den, och om jag vinner kommer äran och de imaginära pengarna i sället att delas ut åt änkor och faderlösa.

Feuflux

omjonasson.se
Feuflux lämnar in

Här kommer min karta som gjordes väldigt fort och på engelska (det blev bara så). Jag ber om ursäkt för alla fånigheter och kommer säkert att ångra det här imorgon när jag inte är så trött att jag glömt vad jag heter. :gremsmile:

Dewil

Skrivbordsgeneral
Re: Än sen?

Mmm, men jag funkar inte ihop med ritprogram och har inte sett en skanner sedan 2002, typ. Kartan över "Island of Death" är rena Carl Larsson jämfört med vad jag skulle prestera.

Dessutom kände jag för att skriva bittra kommentarer.

Dewil

Deodanders

Syntaldicus Nomenclatus
Anders karta från en svunnen framtid

Här är mitt bidrag. Räddad från en ännu inte tillverkad hårddisk.

Troberg

Sinister eater
Re: Jag har ingen skanner. (ANT)

Har du en digitalkamera? Man kommer förvånansvärt långt med en sådan och stark belysning.

Dimfrost

Special Circumstances
Rösta här

Nu är det dags att rösta på kartan som ni gillar bäst. Kom ihåg regeln att "[k]artorna bedöms inte efter hur vältecknade och vackra de är, utan efter hur coola och inspirerande världar de beskriver."

Jag antar helt fräckt att Rosens andra bidrag (Island of DEATH) inte räknas. :gremgrin:

Jag är osäker på hur lång tid röstningen ska pågå. Dnalor får avgöra det när han kommer tillbaka från SnöKon.

Må bäste man vinna! :gremlaugh:

/Dimfrost