Ok, slänger in en bild som ska vara i en fantasybok. Den är inte klar. Ska ge henne lite sjysstare smycken och ett par blodstrimmor på ryggen. Plus lite annat smått och gott.
Lite konstruktiv kritik man kan skita i om man vill: jag tror att kvinnan blir tydligare om du skulle "mörka ner" det som ligger "längre in" i bilden, alltså typ väggen.
Snyggt! Det jag verkligen går igång på är motljuset, som gör hela bilden. Vanliga kluddrare brukar inte tänka så mycket på ljussättningen i sina bilder, men här gör den hela grejen. Det är vad som lyfter fram kvinnans former och får bilden att stå ut från flera andra liknande bilder jag sett.
Nån frågade om vilken teknik jag använde: Vattenlöslig oljefärg till denna. Fotade den med mobilen...hehe... och piffade upp den i Photoshop.
Men till en annan sak: Kan inte släppa idén om att vi får nåt slags bidrag från Sverok mot att jag (och kanske några andra förstås!) gör riktigt feta illustrationer för icke-kommersiellt svenskt rollspel.....
Tackar för fotoerbjudandet, Johan, plus alla andra kommentarer! Kanske uppdaterar med slutversionen sen, när hon kommer vara gyllene istället för silvrig. ;-)
Skulle göra en illustration som baseras på boken och filmen "Twilight". Bilden kommer ställas ut som tävlingsbidrag på Medborgarplatsens och Skärholmens bibliotek under nästa månad.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.