Nekromanti [Bokklubb] Omröstning

chrull

Stockholm Kartell
Jag gör det lätt för mig:

<blockquote><font class="small">Citat "Herr Balderek":</font><hr />
Jag skulle gärna se att omröstningen i bokklubben kom upp i dag och eftersom jag inte är någon moderator behöver jag din hjälp. Jag har frågat Arvidos också men han har ej svarat.

Så, skulle du kunna tänka dig att göra den pollen, starta den tråden? Du kan ju skriva i inlägget att omröstningen avslutas på onsdag och att en tråd märkt "[Bokklubb I] Vinnaren" då kommer upp, detta eftersom en diskussion ej kan startas nu.

Diskussiontråden kommer upp en månad efter att vinnar-tråden kommir upp.
Sedan behöver du inte skriva så mycket mer förutom pollen. [/quote]

Nomineringstråden hittar ni här: härhärhärhärhär

Pollen hittar ni här: **** :gremgrin:

Och sen vill jag själv bara säga att det inte alls var så kul som ni tror att göra den här listan. Därför tycker jag att ni nästa gång ni nominerar böcker tar med hela titeln (om det går) + hela författarens namn i inläggets Ämne... Sen kan jag tipsa om www.bokfynd.nu där ni kan söka rätt på er bok och lägga till svaret ni får där i ert inlägg, så folk kan se var de billigt och bra kan hitta boken. Dessutom vet man då säkert att man går och köper rätt bok, ifall det skulle vara tveksamt..

Men jag är kanske bara grinig och bakis. Så ni kan ju strunta i vad jag säger :gremgrin:

chrull

walium

Ganska töntig, faktiskt
Oh, you fools!

Du kunde inte väntat med det här inlägget i fem minuter till va? :gremsmile:
Nåja, det lär väl komma fler nomineringstillfällen antar jag.

chrull

Stockholm Kartell
Re: Oh, you fools!

sorry. om det hade gått skulle jag gärna lägga till den. men du får alltså vänta tills nästa månad...

chrull

Netfeed

Swashbuckler
Re: hur lång röstningstid? [nt]

öhm, skall man inte hinna läsa fanskapen med?
det är ju för fan en jävla massa böcker

Ackerfors

Alas, your rapids!

Nej, du ska hinna bilda dig en uppfattning om vad det är för böcker.... Själva läsandet är under diskussionstiden...

Netfeed

Swashbuckler

så jag skall rösta på en bok som jag inte läst och som kan vara riktigt riktigt usel?

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: hur lång röstningstid?

"så jag skall rösta på en bok som jag inte läst och som kan vara riktigt riktigt usel? "

Eller riktigt bra. Fast du kan också välja att inte lita på andras omdöme och sitta i din egen hörna och sura utan att läsa någonting alls.

Balderk

Swashbuckler

Ja, vi ska ju alltså rösta fram en bok som alla ska läsa, för att sedan diskutera den. Det är ingen tävling där alla läser alla böcker och sedan röstar på den bok som är bäst. Den information du fått om alla böcker får alltså räcka. Om du inte kan bilda dig en uppfattning d inns det ju sidor på nätet du kan få reda på mer om givna böcker (förmodligen). www.iblist.com är en.

Detta hade aldrig fungerat om alla skulle läsa alla nominerade böcker.

MVH
Balderk

Klon

Hero
vitsen

är ju alltså att du skall läsa den boken som får flest röster, det du skall rösta på är ju den boken som du helst skulle vilja läsa och disskutera. Sen om du tyckte illa om den så kan du ju då sedan diskutera vad som inte var bra

Netfeed

Swashbuckler
börja fatta det nu [nt]

det var en kvinna från pisa
som ej sluta fisa
hon stoppa upp en propp
där det ej varit en snopp
och nu hon gud kunde prisa

Balderk

Swashbuckler
En uppmaning: Rösta

Kom igen och rösta nu! Omröstningen avslutas imorgon och i dagsläget har bara 25 personer röstat. Bättre kan ni! Nomineringstråden finner ni i min profil nedan :gremsmile:

MVH
Balderk