Nekromanti Bokrean?

Saxifrage

Hero
Så, har någon hittat något på bokrean som kan ha värde för rollspelare? Själv slog jag till på bla. "Fysiken i Star Trek" på SF-bokhandeln. Sen passade jag på att köpa diverse fullprisböcker också (nåja, Svavelvinter för 200:- är faktiskt ett bra pris, rea eller inte).

Finns det andra fynd jag missat?

Krille

Super Moderator
Nausicaä

Nausicaä of the Valley of the Wind nummer 2, 4, 5, 6 och 7 fanns nedsatt med 35 procent hos Flemming. Det gör de inte längre.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.
En oavkortad Webster

Websters Unabridged New International Dictionary, 1961 års upplaga, för 99 kr. Detta är USA:s motsvarighet till Oxford English Dictionary. 450.000 förklarade ord mellan pärmarna. Ferpect! :gremwink:

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Paradise Lost av John Milton. Kanske inte omedelbart användbar för rollspelande, men kan ge inspiration till vissa spel, framför allt Millennium. Men mest köpte jag den för att jag borde ha den och för att jag ska försöka läsa den i sin helhet någon gång.

/tobias

Xhakhal

Reseledare i Awesomeland
The complete encyclopedia of pistols and revolvers, samt the complete encyclopedia of knives, båda två för 99 spänn styck...

Tyvärr var man i nuläget för fattig för att köpa någondera.

Johan K

Gammal & dryg
Eherrmm...
Är det bokrea nu ??
Kan någon isåfll förklara för mig hur jag har lyckats missa det ?? :gremconfused: :gremgrin:

Ymir

Liten kantbaron
"Kinesisk historia", av Alf Henrikson och Hwang Tsu-Yü. Henrikson var kanske inte någon vidare bra historiker, men han kunde berätta historiska anekdoter som ingen annan, och inget annat lands historia är så inbjudande till det som Kinas. Mao, en mycket underhållande bok; 79 spänn tror jag den kostade.

Sedan köpte jag också "romare och romarinnor" av Tore Janson, den handlar visst om olika människors levnadsöden under antiken. Verkar intressant och har fått goda recensioner, men jag har inte hunnit läsa den än.

Till syrran köpte jag en bok om svenska medeltidsballader, och till mamma en om svensk kvinnohistoria. Pappa fick inget, han orkar ändå aldrig läsa det :gremsmirk:

- Ymir, möjligtvis lite nischad

G

Guest

Guest
Re: Bokrean?[OT]

Mao, en mycket underhållande bok
Är det bara jag som inte kan hålla mig för (ondskefulla) skratt när med andra ord formuleras så här angående Kinas historia?

Ulfgeir

Swashbuckler
Om den har så mycket nytta för just rollspelare kan ju diskuteras, men fick tag i boken "Handbok i engelska" från Nordstedts frölag för 159 kronor.

/Ulfgeir

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
"Kinesisk historia", av Alf Henrikson och Hwang Tsu-Yü.
Skyldig till samma inköp. :gremsmile:

Sedan passade jag även på att införskaffa Tusen och en natt del 1 och 2, för att jag aldrig tidigare satt mig in i dem. Dags att vidga sina vyer...

walium

Ganska töntig, faktiskt
Mesa like dem boaks

Själv köpte jag de flesta av mina böcker på Adlibris bokrea. Jag vet att det är fuskigt men så straffades jag också med att vara tvungen att bära hem 20kg böcker ifrån Posten. Det var inte särskilt roligt. Jag köpte i princip enbart historiska böcker av olika slag som jag ämnar använda i min framtida undervisning och läsa för nöjes skull. Det närmsta jag kommer rollspelmaterial är väl en massiv bok om sjuårskriget mellan England och Frankrike som eventuellt skulle kunna utmynna i en artikel eller kampanj i en avlägsen framtid.

AEGIS PRIME

Swordsman
Re: Nausicaä

Fett besviken på bokrean.. Fanns inte riktigt det jag var ute efter. Blev Tracy Lords biografi, kan knappast se ngt rollspelsrelaterat till det, förutom en tragisk uppväxt...

Hunk

Hero
Köpte själv Biblisk Historia av samme Henriksson. Tycker att Bibelns gammeltestamentliga berättelser utgör trevlig inspiration till Sword & Sorceryrollspel, och Henrikssons bok gör det hela mer lättläst. Nu kanske jag borde köpa Testament av mig själv också... Får nog ta och bläddra igenom den idag.