Du kanske missförstod mig. Jag älskar experimentell layout, men föredrar när den rör sig inom mediets gränser i stället för att försöka vara något den inte kan vara. Det är en fråga om materialitet, inte experimentlusta. Mörk Borg, till exempel, använder väldigt lite av sådant här (ett exempel finns, men det är rätt oviktigt i sammanhanget).Jag hade tänkt att inte hålla med (TS) eftersom jag någonstans kan uppskatta en kreatörs önskan att förmedla settingen i mer än bara text
Får Jorges bestiarium åka med på någon sorts farfarsklausul, eftersom omslagets lädertextur så vitt jag minns är Dantes gamla skinnpaj?En bra regel är att köra svart text på vitt om man inte är Stockholm Kartell
Det måste ha varit en stor skinnjacka eller en väldigt begränsad upplagaFår Jorges bestiarium åka med på någon sorts farfarsklausul, eftersom omslagets lädertextur så vitt jag minns är Dantes gamla skinnpaj?
Det är tur att det finns scanners.Det måste ha varit en stor skinnjacka eller en väldigt begränsad upplaga
Ännu hellre någon väldigt ljus beige eller liknande i så fall - snällare för ögonen än bara svart på vitt.En bra regel är att köra svart text på vitt om man inte är Stockholm Kartell
Hellre mörkt grå text i så fall, om man nu absolut ska krångla. Tycker jag.Ännu hellre någon väldigt ljus beige eller liknande i så fall - snällare för ögonen än bara svart på vitt.
Ingen "nästan-vit" bakgrund om det är något man säljer digitalt, för det går inte att skriva ut vettigt på en svartvit skrivare. Det enda som händer är att pappret ser smutsigt ut.Ännu hellre någon väldigt ljus beige eller liknande i så fall - snällare för ögonen än bara svart på vitt.
Jag läser nästan allt digitalt, så det kan ha att göra med det! Allra bäst om man har en printer-friendly variant också.Ingen "nästan-vit" bakgrund om det är något man säljer digitalt, för det går inte att skriva ut vettigt på en svartvit skrivare. Det enda som händer är att pappret ser smutsigt ut.