entomophobiac
Low Prep High Play
Det här har kanske inte skitmycket med rollspel att göra*, men imorgon släpps min speldesignbok, The Game Design Toolbox, och eftersom det nog är till stor del wrnus fel (för 23 år sedan...) att jag jobbar med spel och inte har ett riktigt jobb så tänkte jag dela med mig vare sig ni vill eller inte.
Det är strax under 200 sidor med fokus på 71 praktiska verktyg från speldesignens skyttegravar, och som med allt kreativt innebär det lika delar hybris och impostor syndrome att se något sånt här faktiskt bli färdigt. Bäst pris är direkt från förlaget, men personligen tycker jag den är alldeles för dyr. Antagligen för att den hamnar i något sorts facklitterärt fack.
Vill egentligen bara dela med mig av en närmast surrealistisk milstolpe ("published author" i CV:t)!
Stjärtlappen ingår ej.
*=Har inga problem med om det tas bort av moderator.
Det är strax under 200 sidor med fokus på 71 praktiska verktyg från speldesignens skyttegravar, och som med allt kreativt innebär det lika delar hybris och impostor syndrome att se något sånt här faktiskt bli färdigt. Bäst pris är direkt från förlaget, men personligen tycker jag den är alldeles för dyr. Antagligen för att den hamnar i något sorts facklitterärt fack.
Vill egentligen bara dela med mig av en närmast surrealistisk milstolpe ("published author" i CV:t)!
Stjärtlappen ingår ej.
*=Har inga problem med om det tas bort av moderator.