Nekromanti Bokstavstroende

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Purgatory said:
Ok, Eon är väldigt detaljerat, men det tycker jag är ganska skönt. Då slipper jag sitta och hitta på en massa nya städer, länder, folkslag osv utan kan koncentrera mig på att skiva kampanjer och äventyr istället för att först ändra på mer än hälften av allt material.
Jag har nog aldrig riktigt förstått vad det är som är så viktigt med att ha en massa detaljerad information om en massa nya städer, länder, folkslag etc. Men då är jag ingen fantasyspelledare heller... Men, även om jag nu vore det, så skulle jag ha svårt att vara kreativ om jag var tvungen att använda någon annans väldigt detaljerade vision.

Det är inte som att det är OK att sitta och bläddra i böcker under spelmötet liksom, så ju mer detaljerad spelskaparen gör världen, desto mer är det man måste memorisera.

GunBlade

Veteran
krank said:
Det är inte som att det är OK att sitta och bläddra i böcker under spelmötet liksom, så ju mer detaljerad spelskaparen gör världen, desto mer är det man måste memorisera.

Fast det beror ju helt och hållet på hur ens spelgrupp fungerar. Finns inga direkta regler om att böcker på spelmöten inte är tillåtna.
Sen är det ju upp till var och en om man vill använda alla detaljer eller inte. Vill man, kan man ändra. Har man dålig fantasi är det skitbra att det finns detaljer, då det kan ge en mer realistisk värld om det finns lite fakta att tillgå.