Nekromanti Boktips-sajt?

Sodivra

Champion
Jag är registrerad på Filmtipset.se. Där fyller man i betyg för filmer man sett, och så rekommenderar sajten filmer man förmodligen gillar, baserat på vad personer som har satt liknande betyg gillar för filmer.

Nu undrar jag om det finns något likadant för böcker?

Flurtis

Hero
well, kanske innte betygsätter men amazon har en jäklig kakaspion som i alla fall bombarderar min mail med reklam om allt inom amerikansk jakt och fällfångst.

Kom inte och säg att dom har selektiv lyckas hitta just mig som är jägare helt slumpmässigt. Vi bara skickar ut lite erbjudanden om jakt böcker på slump liksom, oj hoppsan det hamnade visst hos en jägare ojdå, så det kan gå.

Nåja inte vad du är ute efter men jag är på gnällhumör, puss på er

//Flurtis

Storuggla

Champion
Har du kanske tittat på böcker om jakt på deras hemsida? För jag får horder av reklam om förstavärldskrigsgubbar och napoleonkrigen, enkom för att jag beställt de böckerna där ifrån. Oftast brukar man kunna lista ut varför de rekommenderar vissa saker genom att hitta en liten "Why is this recommended for you?"-knapp. Ibland blir man bara rädd av den.

Storuggla, fick förslag om väldigt konstiga tvserier

Flurtis

Hero
haha, ja visst är det så, men åndå. Att få 25stycken mail om "This is the perfekt hunting tool for you" får mig bara att känna mig väldigt texiansk. Det är något med amerikanskt klyshig marknadsföring som skapar en slags krypande känsla i magen på mig. Typ som när man råkat sätta i sig en burk med maggot när man isfiskar.

//Flurtis, berikar världen

Dilandau

Myrmidon
flurtis said:
well, kanske innte betygsätter men amazon har en jäklig kakaspion som i alla fall bombarderar min mail med reklam om allt inom amerikansk jakt och fällfångst.

Kom inte och säg att dom har selektiv lyckas hitta just mig som är jägare helt slumpmässigt. Vi bara skickar ut lite erbjudanden om jakt böcker på slump liksom, oj hoppsan det hamnade visst hos en jägare ojdå, så det kan gå.
Amazons tipsfunktion är faktiskt jävligt bra. Speciellt om man råkar ha betygsatt några böcker man redan läst.

Dilandau

Myrmidon
Arvidos said:
Jag är registrerad på Filmtipset.se. Där fyller man i betyg för filmer man sett, och så rekommenderar sajten filmer man förmodligen gillar, baserat på vad personer som har satt liknande betyg gillar för filmer.

Jag gillar librarything.se. Inte lika bra och tydlig tipsfunktion som filmtipset.se, men ... me like.

Sodivra

Champion
Dilandau said:
Arvidos said:

Jag gillar librarything.se. Inte lika bra och tydlig tipsfunktion som filmtipset.se, men ... me like.
Yay, tack!

Är det ett problem att en bok alltid finns i en massa utgåvor? Jag gav ett mediokert betyg åt Det Stora Kalaset, och nu verkade det som att sajten tipsar mig om Det Stora Kalaset i annan utgåva. :gremsmile:

Storuggla

Champion
"Är det ett problem att en bok alltid finns i en massa utgåvor? Jag gav ett mediokert betyg åt Det Stora Kalaset, och nu verkade det som att sajten tipsar mig om Det Stora Kalaset i annan utgåva."

... den kanske är bättre? Men seriöst, det låter ju ganska dumt att man får samma bok fast med andra ISBN-nummer rekommenderade till sig. Har de inte lyckats lösa det får det vara, tycker jag.

Storuggla, tygkorvarna kommer

Dilandau

Myrmidon
Arvidos said:
Är det ett problem att en bok alltid finns i en massa utgåvor? Jag gav ett mediokert betyg åt Det Stora Kalaset, och nu verkade det som att sajten tipsar mig om Det Stora Kalaset i annan utgåva. :gremsmile:
Hm. Detta har jag aldrig stött på. Så jag tror inte att det kan vara något större prob. =) Förmodligen försvinner det när du lagt in lite fler böcker

Ackerfors

Alas, your rapids!
Jag upptäckte nyss http://www.bok.nu/ som verkar vara en bokmotsvarighet till Filmtipset. Jag har ännu inte hunnit utforska den mer än att registreringsprocessen är ungefär densamma på den båda sidorna, typ.