Nekromanti Bola stinn barbar

Konrad Konvalj

Myrmidon
Jag försöker bidra med en bild till Arfert´s Fantasy! Det skulle vara magnifikt att få stå omnämnd i tacklistan med namnet Brun 7.

Detta bidrag föreställer en klassisk 80-tals barbar som skelar en aning med ögonen. Han har pumpat fett med bola, och står i nått form av vattendrag.

// Brun out.

Attachments

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Tja... Det är en charmig bild, får jag väl säga, men den saknar framför allt djup. Det finns väldigt lite känsla av att t.ex sidorna av bålen verkligen kurvar sig bakåt. Det ser lite ut som om nån skurit upp ryggen på honom och "öppnat" honom, så att sidorna av bålen ligger uppfläkta bakom armarna. Hans högerhand ser ut att ha snurrat 180 grader längs handleden; resten av armens hållning passar inte vinkeln. Ögonen känns ganska ojämna, som om de flöt runt i ansiktet.

Däremot gillar jag överlag huvudet.

EDIT: Hoppas jag inte upplevs som elak nu. Försöker mest vara konstruktiv...

solvebring

Superhero
Som krank säger är det över lag en cool bild men den tar en del stryk av missar i anatomi och proportioner. Nu är jag inte själv så jävla duktig, men jag noterar ändå att det behövs jobbas en del med det.

Det går till exempel fyra huvuden/huvudlängder på överkroppen. Du har först huvudet, sedan har du ett huvud från det ned till bröstlinjen, ett till ned till naveln och ännu ett ned till skrevet. Som jag ser det nu har saknas det en del längd på bålen - den är för kort helt enkelt. Sedan ser huvudet stort ut i jämförelse med kroppen. Armarna är för korta också, de behöver få lite mer längd och gänglighet. Han håller dem nästan rakt ned, och när en människa har sida armar nästan rakt ned så når händerna en bit ned på låret.

Kort och gott så har du en kul och trevlig stil, men behöver jobba på med proportioner.
Kolla här!
http://drawninblack.com/wp-content/uploads/2008/02/loomis.jpg