Va kön?
Öhm.... jag bekänner också till pyromaninet. Att leka med farliga saker som brinner och kan sprängas är kul, och de gäller väl saker som inte brinner men sprängs ändå, ballonger, litium och vatten, bakpulverbomber och saker i mikron.
Att vara så där kittlande adrenalinstinn och veta dels att man skrämmer andra, och andra eventuellt får ont i öronen (sadism javisst) dels den där paranoida medvetenheten om att man banne mig inte får chabbla sig är roligast. Helst skall man gärna vara värst också och få alla andra att balla ur innan en själv också.
Fast luftgevär och smällare just är inte speciellt coola, smällare är över på en gång, och juftgevär gör bara minimala hål i saker. Att tömma fyrverkeripjäser och slänga på elden eller syssla med brinnande smältande plast och tändvätska är roigare. Eller kontrollerade gräsbränder. Eller övertända stearinbränder, eller leka med gamla skräpiga metallbitar i stora brasor till är glödgade vita och undersöka hur mycket skada de kan göra på olika saker, eller göra såna bär slutna brandbomber som booomar när man tillför syre… eller...blabla... bla....
Fast nu är jag ansvarstagande hundägare som tycker smällare och rakter borde förbjudas, när de fnns så många andra roliga saker att göra.