Nekromanti BOOM!

Dewil

Skrivbordsgeneral
Snöstormar (ur spår)

kan det inte komma jättesnöstormen laban snart
Snöoväder är ganska stillsamma tillställningar. Stillsamma, men envetna.

Dewil, var med 1998

Dewil

Skrivbordsgeneral
Vet inte om du med "BOOM!" avser något särskilt (Doom-klonen BOOM?) eller bara explosioner i största allmänhet.

Explosioner är i alla fall häftiga. Det är roligt att spränga saker. (Det är ganska roligt att skjuta också.) Sista april måste vara tråkigt för dagens ungar när smällarna är förbjudna...

Dewil

Svarte Faraonen

ром и смерть
Explosioner kan ofta vara vackra (den här senaste oljedepån i London såg mycket fin ut), även om jag inte är överdrivet förtjust i sådant. Minns dock roliga experiment med smällare, bensin och liknande i mellanstadiet. På samma sätt gillar jag riktiga oväder, speciellt när man befinner sig vid havet och kan se vågorna piska upp över land. Mäktigt!

w176

Förlorad dotter
Va kön?

Öhm.... jag bekänner också till pyromaninet. Att leka med farliga saker som brinner och kan sprängas är kul, och de gäller väl saker som inte brinner men sprängs ändå, ballonger, litium och vatten, bakpulverbomber och saker i mikron.

Att vara så där kittlande adrenalinstinn och veta dels att man skrämmer andra, och andra eventuellt får ont i öronen (sadism javisst) dels den där paranoida medvetenheten om att man banne mig inte får chabbla sig är roligast. Helst skall man gärna vara värst också och få alla andra att balla ur innan en själv också.

Fast luftgevär och smällare just är inte speciellt coola, smällare är över på en gång, och juftgevär gör bara minimala hål i saker. Att tömma fyrverkeripjäser och slänga på elden eller syssla med brinnande smältande plast och tändvätska är roigare. Eller kontrollerade gräsbränder. Eller övertända stearinbränder, eller leka med gamla skräpiga metallbitar i stora brasor till är glödgade vita och undersöka hur mycket skada de kan göra på olika saker, eller göra såna bär slutna brandbomber som booomar när man tillför syre… eller...blabla... bla....

Fast nu är jag ansvarstagande hundägare som tycker smällare och rakter borde förbjudas, när de fnns så många andra roliga saker att göra.

Saxifrage

Hero
Bazooka safety 101

Man bör aldrig gå bakom en bazooka eller dylikt vapen (granatgevär etc). En fänrik jag hade i lumpen berättade om en olycka där han klivit in i bakblåset från ett granatgevär. Han hade fortfarande hela högerkrattan inbäddad i gips och konstiga styrstänger. Rent tekniskt var väl er apelsin-bazooka inget bakblåsvapen, men uppenbarligen så bör den ju betraktas som en sådant mht säkerheten!

/Sax, som tror att Magoo startade tråden bara för att ge forumets grabbar en ursäkt att prata vapen. Tack för den tidiga julklappen! :gremsmile:

Lycan

Hero
Jag tycker om när saker och lugna, tysta och förutsägbara. Blir nervös av höga ljud, folksamlingar, nattliga bombräder och sånt. Nyår är en tid av hat och ångest för mig, denna ständiga skräck att bli bombarderad med smällare av onda ungdomsgäng. I linje med ovanstående är det bästa jag hade kunnat åstadkomma i krig antagligen att ge någon fiendesoldat dåligt samvete genom att skrika som en gris när han skjuter mig. Fast han hade kanske bara fått mersmak.

Förbjud smällare och vapen och allt sånt som är hemskt och farligt. I min drömvärld finns det bara kammarfåtöljer, arbetsrum, stoppade pipor, god likör och Bachs kantator.

- L

Rising

Vila i frid
Förbjud smällare och vapen och allt sånt som är hemskt och farligt. I min drömvärld finns det bara kammarfåtöljer, arbetsrum, stoppade pipor, god likör och Bachs kantator.
Åh... Jag vill bo i din drömvärld. Det låter som ett sympatiskt och trevligt ställe. Det ska vara så lite Boom! som möjligt för min del.

/Rising
som även tycker att fyrverkerier är lama, rent visuellt.

LukeFagwalker

Veteran
Re: Snöstormar (ur spår)

men visst vore det kul med ett riktigt jättesnöoväder som täcker sverige i metertjocka snölager medans träd, bilar och moderater blåser bort i orkanbyarna

Jorå det är kul :gremgrin:

Det var rätt trevligt att t.ex. skjuta AK 4 i lumpen (även om det hade varit trevligare om det inte skulle ha varit så kontrollerat på skjutbanan) Skulle definetivt vara trevligt att få skjuta med något tyngra någongång t.ex. en kulspruta, handgranat eller kanske till och med en kanon av någotslag:)

Dock så försvann lite utav nöjet att skjuta i det militära när tanken på att man en dag kanske skulle skjuta på riktiga människor snarare än pappfigurer började bli mer och mer uppenbar. Som civilist skulle jag dock gärna kunna tänka mig att skjuta igen (på måltavlor förståss :gremtongue: )

Delvist så är det prickskyttet och delivs förstörelsen som lockar mig när det gäller sådana här destruktiva aktiviteter. Kan t.ex. tycka att krigszoner kan vara riktigt "vackra" t.ex. ruin städer, fast bara på film, på datorn och på tavelduken dock :gremwink:

Basenanji

Postd20modernist
Kulturelitisten lägger sig i

kammarfåtöljer, arbetsrum, stoppade pipor, god likör och Bachs kantator.
Kantater

Annars är jag med på allt du skriver. Snällt och tyst, ska det vara!

/Basse