Det där känns ju som ett jättekonstigt sätt att se på saken. Sex är en av de absolut starkaste drivkrafterna som finns i människor och är antagligen väldigt viktigt för rollpersonerna själva. Det finns ju massor av intressanta scener att ha med på och omkring bordeller. Speciellt om det är stadens centrum, speciellt om kvinnorna där har inflytande över politiken, om de är inblandade i att driva skolan, och så vidare. Det känns ju som ett självklart element att ha med. Jag har bara spelat western (genren, inte spelet) en gång*, och då vill jag minnas att jag spelade en prostituerad. Det var en lyckad omgång, som jag minns den. Massor av bra drama kan fås runt bordellverksamheten.
Varför ska man ha med strid i rollspel? Har man ett så fegt och förtryckt liv att man måste få utlopp för sina aggressioner genom rollspel? Varför vill man ha med samtal? Är man så isolerad och pratsjuk att man måste få utlopp för sitt pladder i rollspel? Varför vill man ha med måltider? Resor? Problemlösning? Varför vill man ha med något alls? För min del är det för att jag är intresserad av de historier, människoöden och det drama som kan byggas runt något. Och där är ju sex kanske den rikaste guldgruvan av dem alla. Och betydligt intressantare än bajs och tandborstning.
---
* Jag har säkert spelat det fler gånger, men en gång som jag minns.