Jag håller på med ett bordsrollspel som jag fifllat lite med till och från ett tag nu, och nu har jag börjat med skadesystemet. Jag funderar på att dela upp det i 3 nivåer.
1. Man slår en tärning, lägg på bonus för vapen och drar av för skydd och så mycket skada gör man, simpelt och snabbt.
2. Lägger till parering, motståndaren slår också en tärning och slår man över parerar man och under så drar man av det från skadan (man kan ju lyckas att nästan parera men ta lite skada iaf). Lite längre strider men lite mer realism.
3. Maxat. Alla regler. (har inte riktigt kommit på vad som ska vara med här ännu...) Typ Eon med några av extra-reglerna.
När man kör för första gången kan man spela med nivå 1, när man behärskar det går man upp till 2 och sedan 3.
Vad tror ni om det?
1. Man slår en tärning, lägg på bonus för vapen och drar av för skydd och så mycket skada gör man, simpelt och snabbt.
2. Lägger till parering, motståndaren slår också en tärning och slår man över parerar man och under så drar man av det från skadan (man kan ju lyckas att nästan parera men ta lite skada iaf). Lite längre strider men lite mer realism.
3. Maxat. Alla regler. (har inte riktigt kommit på vad som ska vara med här ännu...) Typ Eon med några av extra-reglerna.
När man kör för första gången kan man spela med nivå 1, när man behärskar det går man upp till 2 och sedan 3.
Vad tror ni om det?